Anda Kurang Selera Makan & Panas Badan?

Posted by Encik Oktant at Rabu, April 15, 2009
Ada masanya kita akan mengalami satu keadaan di mana kurang selera makan. Kekadang kita pun tak tahu sebabnya. Entah la. Tak tau nak kate. Tapi bukan sebab berdiet tau. Kalau berdiet tu lain. Sama ada kita mengawal kuantiti makanan yang diambil serta memilih makanan yang seimbang, kan?

Lagi satu hal, kekadang kita rasa badan ni macam panas sangat. Nak kata demam, tak jugak. Mungkin sebab cuaca yang tak menentu nie kot. Aduh...dah mandi pun badan ni masih panas. Mandi banyak kali ni karang, kembang plak urat nanti. Huhuhu...


Okay lah, kalau anda melegakan panas badan dan membuka selera makan tu, boleh meminum air kelapa muda bersama dengan isi kelapanya sekali.


gambar pokok kelapa muda

Gambar hiasan - Utusan Malaysia Online




Jika diizinkanNya, selera makan anda kembali seperti biasa dan rasa panas badan pun hilang.

Selamat Mencuba!

2 komen on "Anda Kurang Selera Makan & Panas Badan?"

Rafi Ali on Julai 24, 2012 8:04 PTG berkata...

terima kasih utk info ni.. :-)

oktant on Julai 24, 2012 11:15 PTG berkata...

@ Rafi Ali: Sama-sama. :D

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez