Amalkan 3 Cara Ini Jika Urat Kaki Anda Timbul

Posted by Encik Oktant at Rabu, April 22, 2009
Petua kecantikan kali ni saya tujukan kepada wanita. Sebab, kebanyakan wanita risau "banget" bila urat kat kaki mereka ni timbul. Maklumlah, mestilah dijaga sifat feminin tu. Kalau lelaki, tak kisah pun soal urat timbul ni, kan? Normal lah tu. Lainlah kalau urat bersimpul ker, urat tegang ker dan seumpamanya.

Bagi meredakan kegelisahan kaum hawa yang mengalami masalah urat kaki timbul ni, cuba anda praktikkan petuanya dengan mengamalkan 3 perkara di bawah;


1. Amalkan minum air panas atau suam (air putih) setiap hari.

2. Sebelum masuk tidur, jangan lupa menyapu minyak panas kat kaki anda.


Gambar Minyak Panas

Gambar Minyak Panas



3. Paling penting, cuba elakkan daripada memakai kasut tumit tinggi (high heels). Kalau terpaksa pun, cubalah sedaya upaya untuk meminimumkan masa pemakaiannya.

info tambahan mengenai bahaya kasut tumit tinggi

Gambar hiasan - KedaiSiber.Com




Selamat Mencuba!

20 komen on "Amalkan 3 Cara Ini Jika Urat Kaki Anda Timbul"

Tanpa Nama berkata...

tapi saya suka sangat kaki perempuan 15tahun-50tahun yang banyak urat timbul di kaki mereka..nampak seksi..lebih2 lagi yang kulit putih lagi jelas nampak kehijauan urat tersebut macam kaki orang cina..nampak menakutkan tapi seksi bagi saya..

oktant on Disember 03, 2009 11:53 PTG berkata...

haha.. memang saya akui bahawa lain orang, lain citarasanya, kan? :)

oktant on Januari 06, 2010 8:20 PG berkata...

Opsss maaf. Mungkin saya tersilap klik hingga membuatkan komen En. Mohamed di atas terpadam.

Berikut adalah komen beliau;

masalah girlfriend saya dia telah buat cara mengurut, mengurangkan guna kasut tinggi dan tinggikan kedudukan kaki terutamanya ketika tidur tapi masih lagi timbul urt kaki saya...kenapa?

Baiklah, saya sarankan agar girlfriend awak tu turut amalkan perkara no.1 dan 2 di atas.

Lagi satu, kalau boleh terus amalkan 3 perkara di atas. Kekadang ianya memakan masa. Harap dapat amalkannya secara berterusan.

Tanpa Nama berkata...

contoh minyak panas tu macamana ya?, langkah yang ke 2 tadi.

oktant on Januari 13, 2010 4:47 PTG berkata...

Contohnya macam minyak urut untuk sakit-sakit urat atau lenguh-lenguh sendi.

Oh ya, saya dah pun update satu gambar minyak panas khas utk rujukan awak. :)

Harap membantu.

Tanpa Nama berkata...

sye pon lagi suke urat kaki tmbul.
haha.
ingatkn bukak petua ni untuk nmpk kn lagi urat yg timbul tuh.
haha.
n bile ngn kwn2 pompuan kteorg pon kteorg bndingkn lg spe yg pling timbull..
nmpk cm rajen bwat keje uma.haha.!

oktant on Januari 28, 2010 1:25 PTG berkata...

Oh, kalau macam tu saya mohon maaf jika tajuk ni mengelirukan atau menghampakan awak.

Tapi kalau awak nakkan urat kaki timbul, cubalah naik & turun tangga (> 5 tingkat) setiap hari. Mungkin urat kaki awak akan semakin timbul. :)

Tanpa Nama berkata...

minyak panas apa bisa digantikan dengan crem panas ?

Tanpa Nama berkata...

iya benar gambar di atas kalau kita tiap hari pakai sandal / sepatu hak tinggi / sering berdiri urat kaki kita akan timbul.terima kasih ka kasih contoh foto urat kaki ?

Tanpa Nama berkata...

urat kaki timbul sy tak kisah boleh sorok2..tapi masalahnya urat tangan sy timbul teruk sekali...hal ini amat menyedihkan..tolonglah sesiapa ada cara memulihkan dan menjadikan tgn sy menyerupai tgn perempuan...puas sy mencari cara rawatannya ..kat mana2 klnik kosmetik semua fokus utk cantikkan muka sj..sy nak cantikkan tgn ...help me..

Tanpa Nama berkata...

saya ada ubat makanan kesihatan tambahan untuk penawar segala penyakit.hubungi saya 0136839055

panda berkata...

ini utk kes urat warna hijau timbul je ke?
masalah sy pulak urat darah warna merah yg timbul di belakang lutut di betis :(

oktant on Mei 25, 2011 6:20 PTG berkata...

@ panda: Ya. Jikalau urat merah yg timbul, sy kurang pasti.

Tanpa Nama berkata...

saya adalah tukang urut orang perempuan saya saya mengurut tidak kira bangsa dan keterunan
saya mengurut buang angin badan dan juga urat timbul kaki saya amat suka orang yangada urat
timbul kaki saya pernah mengurut banyak orang
yang ada urat timbul kaki tak kira cina ataupun
melayu mahu juga india kebanyakkan urat urat timbul itu adalah disebabkan mereka berdiri agak lama membuat kerja kerja berdiri dan juga semasa hamil mereka juag dapat urat timbul kaki
sesetengah itu adalah keterunan dari ibu mereka
jika ibu mereka terdapat urat timbul mereka juga terdapat urat timbul kaki besarr dan juga berketul ketul dibahagian betis kadang kala sehingga ke paha urat itu sangat sangat sakit dan juga terasa kebas dan lengoh sesetengah itu berpunca dari kejang otot kaki semasa permulaan hamil jika sesiapa ingin dapat rawatan menguirut dari saya sila s m s no ini 017 5302224 saya menanti s m s puan.dan hyatakan bagaimana ia terjadi urat timbuldi kaki puan

oktant on Jun 21, 2012 11:41 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih di atas info yg puan berikan.

leha berkata...

saya pun ada masalah sama ngan oanda, urat yang timbul warna merah pendek2 di sekitar betis dan peha. kalau ada sesiapa tahu apa puncanya??

Tanpa Nama berkata...

Rawatan paling senang pakaije stokin sampai ke atas betis. Stokin yang nipispun boleh (stokin muslimah). Pemakaian ini elok diamalkan dari muda lagi atau selepas berumahtangga. Insya Alllah urat kaki tak timbul.

oktant on November 24, 2012 6:26 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih di atas saranan awak. Moga ia membantu rakan-rakan yang lain.

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pula urat yg timbul disekitar buku lali.. adakah ia masalah yg sama?? adakah ia m'bahaya?? mohon p'jelasan.. jika bahaya bleh bg p'dpt bgmn utk mengatasinya??

Tanpa Nama berkata...

saya dah selalu amal pakai stokin sejak skolah lagi..tak pernah x pakai stokin bila kuar rumah.. sekarang pun sy dah beralih pada medicated compression stokin esp bila nak tidur malam. tapi susah jgk nak hilangkan urat merah2 pendek2 yg timbul di paha & betis.. sy pun skrg slalu urut dgn minyak panas.. risau jgk, sy dah nak kawin, tp tgk kaki rs takut pulak, hehe.. sapa2 ada cadangan tak?

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez