Ubat Menurunkan Darah Tinggi

Posted by Unknown at Sabtu, Jun 13, 2009
Bagi pesakit darah tinggi, ada satu lagi petua tradisional untuk anda. Petua ni dikatakan boleh menurunkan darah tinggi dengan segera. Sekiranya anda diserang darah tinggi, cuba lakukan dua langkah berikut.


periksa tekanan darah anda

Gambar hiasan - GoldBamboo.com




Langkah 1:

Buat solat hajat 2 rakaat dan mohonlah kepada-Nya tentang hajat anda.


Langkah 2:

a. Ambil beberapa ulas bawang putih dan bersihkannya.

b. Kisar bawang putih tadi untuk dijadikan jus.

c. Kemudian, ambil 6 titik jus tadi dan campurkannya ke dalam segelas air kosong.

d. Minum air tersebut 3 kali sehari.


Sekali lagi, pastikan anda buat langkah-langkah di atas ketika diserang darah tinggi. Mudah-mudahan ia mampu dijadikan sebagai penawar atau ubat darah tinggi anda tu.


Selamat Mencuba!

20 komen on "Ubat Menurunkan Darah Tinggi"

sufian on Jun 15, 2009 3:18 PG berkata...

dalam paper ahad lepas..rencana pasal buah kiwi pun elok utk ubat darah tinggi

oktant on Jun 15, 2009 8:06 PG berkata...

@ sufian: terima kasih atas makluman mengenai buah kiwi. saya tak bace atau mungkin terlepas pandang artikel tu.

rosnizam78 on Februari 16, 2011 4:25 PTG berkata...

belimbing bole jg ubat darah tinggi jgk...org bgtau saya ler...blt or tak tue kene check dlu ler

Unknown on Februari 17, 2011 12:11 PTG berkata...

@ rosnizam78: Ok, terima kasih atas makluman ni. InsyaAllah kalau ada petua menggunakan belimbing, saya akan kongsi kemudian.

Untuk kemudahan saudara Rosnizam, berikut adalah link (pautan) berkaitan darah tinggi yang boleh dirujuk;

1. Darah Tinggi

2. Merawat Darah Tinggi

3. Ubat Darah Tinggi

Harap ia membantu saudara. :)

Tanpa Nama berkata...

saya amat suka makan ubat tersebut.

oktant on April 09, 2012 7:20 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Mudah-mudahan ia dpt memperbaiki tahap kesihatan tuan/puan.

Tanpa Nama berkata...

saya akan cuba buat..hrap2 menjadi

oktant on Julai 19, 2012 7:53 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Silakan. Saya doakan kejayaan awak. Amin.

ieta berkata...

salam oktant... bila saya baca petua2 awak, apa jadi agaknya kalau saya campurkan limau nipis, belimbing, timun, pegaga, gula batu, epal hijau dan belimbing buloh sebagai jus.. Saya rasa sungguh terganggu bila dapat tahu darah saya naik tinggi ni.. Saya jaga mkn dan minum selama ini, tapi 'ia' menyapa saya juga...mcm mana nak buat ni...tolonggg....

oktant on Oktober 30, 2012 6:17 PTG berkata...

@ ieta: Waalaikumussalam wbt ieta.

Saya syorkan ieta gunakan satu petua setiap kali rawatan. Usah campuradukkan kesemuanya sekali. Ia ibarat memaksa tubuh badan ieta & saya bimbang ia akan mendatangkan kemudaratan kelak.

Berikan masa untuk tubuh badan ieta bertindakbalas dengan sesuatu rawatan.

Moga ieta sentiasa berfikiran positif dengan petua yang diamalkan, banyakkan berdoa & berikan masa untuk proses rawatan tersebut menjalankan kerjanya.

edino on Disember 21, 2012 8:30 PG berkata...

Cara terbaik adalah dgn berpuasa setiap hari atau selang sehari atau Isnin Khamis , Insyaallah . Kurangkan nafsu makan dan minum

edino on Disember 21, 2012 8:46 PG berkata...

Bukan setakat penyakit darah tinggi sahaja, segala penyakit zahir maupun rohani akan terubat dgn puasa spt firman2 Nya di dlm Quran . Duit dan masa pn blh jimat hati pn sejuk. Hakikatnya sejauh mana kita redho pd ketentuanNya. Carilah hikmah kenapa dijadikan penyakit itu

oktant on Disember 21, 2012 2:37 PTG berkata...

@ edino: Terima kasih di atas perkongsian saudara.

Unknown on Februari 02, 2013 11:02 PG berkata...

Salam...penawar darah tinggi ialah peria katak.....blender peria tsebut tapis dan minum....cuba dlu smnggu 2 atau 3 kali..mmg pahit sbab penawarkan...insyallah sembuh la...cara minum ikut la yg saya beritahu tadi..jhn lebih takut jadi tekanan darah rendah pula...lihat la bgitu hebat kuasa Allah mcipta ubat dr buah2han dn tmbuh2han.....

Unknown on Februari 02, 2013 11:04 PG berkata...

Salam...penawar darah tinggi ialah peria katak.....blender peria tsebut tapis dan minum....cuba dlu smnggu 2 atau 3 kali..mmg pahit sbab penawarkan...insyallah sembuh la...cara minum ikut la yg saya beritahu tadi..jhn lebih takut jadi tekanan darah rendah pula...lihat la bgitu hebat kuasa Allah mcipta ubat dr buah2han dn tmbuh2han.....

oktant on Februari 02, 2013 1:24 PTG berkata...

@ syah saffusn: Waalaikumussalam wbt. Terima kasih di atas perkongsian tuan.

Tanpa Nama berkata...

petua darah tinggi,amalkan minum jus pekat sunquick sebanyak 2 sudu setiap pagi sebelum sarapan. insyallah berkesan. selamat mencuba.

oktant on Februari 19, 2013 4:06 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih banyak di atas perkongsian tuan/puan.

Tanpa Nama berkata...

As'salam..kalau kita kurang tido pun blh buat drh tinggi ke?

Sofea on Julai 07, 2015 6:46 PTG berkata...

Tq info nya. Minum air buah epal pun ok. Mak saya selalu amalkan.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez