Mengesan Masa Subur Wanita Dengan Kaedah BBT

Posted by Encik Oktant at Selasa, Jun 09, 2009
Pasangan suami isteri tentu sekali mengidam-idamkan untuk memiliki zuriat sendiri. Tapi entah kenapa, sebahagian daripada mereka masih belum hamil walaupun pelbagai usaha dah dibuat. Anda tahu tak punca sebenar masalah ni?

Sebenarnya, salah satu puncanya adalah kerana anda dan isteri tidak mengenalpasti bila berlakunya masa subur tu. Tapi saya tak salahkan anda. Sebab, mungkin anda pun takde idea camner nak "detect" hari-hari subur isteri anda, kan?

Ini kerana, kalau anda melakukan hubungan kelamin bukan pada waktu subur, peluang untuk isteri anda hamil teramatlah tipis. Jadi, sebaik-baiknya, anda mengadakan hubungan kelamin dalam tempoh waktu subur isteri lah.


Salah satu cara mengesan masa subur ni adalah melalui kaedah Basal Body Temperature (BBT). Atau dalam bahasa Melayu nya Suhu Badan Asas. Bagi mengetahuinya secara terperinci, anda boleh download ebook percuma -->




Masukkan saje nama dan alamat email anda seperti dalam rajah di bawah. Kemudian klik butang "Submit". Ebook tu akan dihantar ke email anda.





Dalam ebook di atas, anda akan tahu dengan lebih jelas mengenai;

1. Apakah Suhu Badan Asas @ BBT (Basal Body Temperature)

2. Kepentingan catatan BBT

3. Kaedah mencatat BBT

- ada disertakan sekali carta BBT

4. Cara-cara mencatat carta BBT (Manual)

5. Cara-cara menganalisa carta BBT

6. 3 contoh perisian carta BBT

7. Satu ebook bonus (Ubat Batuk Untuk Kesuburan) --> rujuk ms 20


Walaubagaimanapun, ada seperkara yang ingin saya nyatakan kat sini. Kaedah BBT ni hanya sesuai jika anda (para isteri) mempunyai kitaran haid yang teratur. Jika kitaran haid anda tak teratur, maka kaedah ini tak sesuai untuk merancang kehamilan.

Namun begitu, ebook percuma ni juga hanyalah satu daripada 15 bab untuk mengesan hari subur. Jika anda tidak sesuai dengan cara di atas, sudah tentu ada 14 lagi cara alternatif. Jadi, usahlah risau. Semuanya boleh anda dapati dalam ebook versi penuh "Rahsia Hudah Hamil" (KLIK).




Selamat Mencuba & Semoga Tercapai Cita-cita Anda Mendapat Cahayamata!

1 komen on "Mengesan Masa Subur Wanita Dengan Kaedah BBT"

Tanpa Nama berkata...

knp suhu yang saya ambil selalu rendah? adakah tu menunjukkan yang sy ada masalah?

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez