Petua Mengubati Bibir Pecah

Posted by Encik Oktant at Selasa, Februari 24, 2009
Masalah bibir pecah pasti membuatkan anda berasa kurang selesa yang amat. Sakit ke? Orang yang dah pernah kene mesti tau ni. Rase lain macam pun ada gak. Tapi takper. Rasa ketidakselesaan anda terhadap bibir yang pecah bakal berakhir dengan mempraktikkan petua di bawah.


gambar bibir wanita




Caranya mengubatinya;

Anda minumlah air kelapa muda yang dicampurkan dengan kuning telur dan sedikit madu lebah.

Amalkan meminumnya sekali sehari sehinggalah bibir anda tu sembuh. Jika tiada aral dan serasi dengan petua ni, pasti anda dapat merasai kesannya.


Selamat Mencuba!


credit to image: authorstream.com

8 komen on "Petua Mengubati Bibir Pecah"

io berkata...

ye lah tu... takde maknenye..........

oktant on November 06, 2009 12:30 PTG berkata...

@ io: apa maksud awak tu? saya kurang fahamlah.

kalo awak ada petua lain, sudi2 kan lah kongsi kat sini. sekurang2nya, boleh gak tolong kawan2 kita menyelesaikan masalah bibir diorang, tak gitu? :)

mrs.edy on Disember 07, 2009 8:10 PTG berkata...

kning tlur yng mentah ke??slain tu ad x??sya tk ska kning tlur..sya dh x thu nk wat camne lgi ngan bibir sya ni..bibir sya tak mcm orng lain..bibir sya asyk mrkah je..sya dh mnum bnyak air putih,tpi sma je..tlong la sya..

oktant on Disember 08, 2009 12:22 PG berkata...

@ mrs.edy: iya, kuning telur yg mentah. :)

opss... kalo camtu mrs.edy cuba sapukan sedikit susu pekat kat bibir setiap hari. buat sebelum tido ke.

tapi sy tak pasti plak cara ni menjadi atau tak utk bibir merekah.

sebab sy buat cara ni masa bibir saya terluka dulu dan luka tu pulih spt sediakala. :)

oktant on Disember 21, 2009 4:26 PTG berkata...

[UPDATE] : Satu lagi petua mencantikkan bibir yang boleh anda praktikkan ada di sini.

Tanpa Nama berkata...

salam, selalunya kalau bibir pecah sbb kurung minum air ... jadi pd musim panas skrg ni eloklah minum air masak / mineral water ~ 8 gelas sehari. Kalau bibir pecah gak .. sapukan petroleum jelly atau madu pada bibir. u also can make ur own honey lip balm just google it.

oktant on Mac 25, 2010 3:11 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Waalaikumusalam. Wah, bagus juga cara tu. Terima kasih kerna sudi berkongsi tips. :)

Tanpa Nama berkata...

tlg selitkan lah cm na cra hlgkn selulit...hehe...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez