Makan Ikan Panjangkan Umur Lelaki

Posted by Unknown at Isnin, Februari 02, 2009
Selain mengandungi protein, ikan juga mampu panjangkan umur kaum lelaki. Ia pasti mengembirakan kaum adam yang gemar dan kerap makan ikan. Professor Madya Yasuyuki Makamura dari Universiti Sains Shiga, Jepun telah menjalankan satu kajian berkaitan. Soal khuatir akan terkena toksin atau keracunan raksa dalam ikan sama sekali tidak menghalang kesahihan fakta tersebut.


Gambar - Fish In Dish



Menurutnya, beliau telah menjalankan kajian tu selama 19 tahun di Tokyo. Hasilnya, beliau mendapati bahawa seorang lelaki yang memakan ikan 2 hari sekali mampu mengurangkan risiko serangan jantung dan lumpuh sebanyak 30 peratus.

Lagi satu, hanya 0.7 peratus kematian yang dicatatkan oleh sekumpulan lelaki yang memakan ikan 2 hari sekali berbanding 1.0 peratus oleh mereka yang makan ikan 1 minggu sekali atau kurang.


Kesimpulannya, makan ikanlah ikan secara kerap kalau nak panjang umur! :)


p.s: Sebagai umat Islam, selain daripada amalkan memakan ikan 2 hari sekali, selalulah berdoa padaNya agar dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki serta ditetapkan iman. Amin

0 komen on "Makan Ikan Panjangkan Umur Lelaki"

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez