Petua Suami Isteri: Isteri Anda Berlagak Puas?

Posted by Encik Oktant at Jumaat, Februari 20, 2009
Malam Jumaat semalam saya dah terangkan apa itu petting, kan? Tapi adakah isteri anda benar-benar puas setelah bersama? Menurut kajian, lebih daripada 70% wanita mengaku hanya berpura-pura dalam mencapai orgasme. Mungkin sebab nak jaga hati suami kot.

Justeru itu, mari kita lihat tanda-tanda sama ada isteri anda memang mencapai orgasme atau hanya berlakon jer. Ada 4 tanda yang boleh anda perhatikan sebagai panduan iaitu;

1. Rintihan yang terlalu kuat.

2. Suara rengekan yang tak seirama dengan apa yang sedang dilakukan atau terjadi.

3. Kemut yang tak dapat dirasai oleh alat sulit (zakar) suami.

4. Nafas isteri yang dihembus daripada cepat kepada normal dalam tempoh masa yang sekejap.


Namun, 4 tanda di atas bukanlah penanda muktamad yang isteri anda hanya pura-pura mencapai orgasme. Ini kerana setiap wanita mempunyai tindakbalas dan mencapai orgasme dengan cara yang berbeza.

Jangan la plak tak pasal-pasal tuduh isteri anda berlakon tanpa usul periksa yer. Tak eloklah macam tu, kan? Kesian dier...


Jalan penyelesaian terbaik adalah anda berusaha mempelajari teknik yang betul untuk memuaskan isteri. Itu adalah tanggungjawab seorang suami. Ketepikanlah ego anda seketika agar rumahtangga yang dibina kekal bahagia. Bukan tu jer, isteri pun bertambah sayang nanti. WOW! ! =D


Salah satu sumber rujukan tambahan demi memastikan isteri anda dapat menikmati kepuasan semasa bersama anda dijelaskan dalam Ebook PANAS Hanya Untuk Suami Isteri SAHAJA ini.




p.s: Petua suami isteri yang lain akan menyusul pada masa-masa akan datang. Teruskan membaca petua-petua lagi supaya anda boleh gunakan bila perlu. Ataupun bookmark saja blog ini di komputer anda. :)

60 komen on "Petua Suami Isteri: Isteri Anda Berlagak Puas?"

Tanpa Nama berkata...

UBAT DIO JUPO PELE AKU CONFIRM JADI.YES.......ROMEO NOUVO

Tanpa Nama berkata...

Saya sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak tapi kadang-kadang saya malu untuk bagitaw kt suami yang saya rasa selalu tidak puas bila bersama ngn suami..macamana saya nk dapatkan cara2 untuk memuaskan diri saya

oktant on Mac 16, 2010 5:30 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Pada pandangan saya, puan dan suami perlu berbincang bersama bagaimana cara untuk mengatasi masalah tersebut.

Jika malu untuk beritahu secara lisan, boleh gunakan alternatif lain seperti tulis nota, surat dan seumpamanya. Luahkan segala masalah puan dengan cara yang baik dan gunakan bahasa yang agak lembut.

Lepas tu, berikan dekat suami secara terus. Kalau malu, letakkan saja di satu tempat. Kemudian, maklumkan pada suami puan dan mintalah beliau membacanya.

Ini kerana masalah ini perlu diselesaikan dengan adanya komunikasi berkesan antara kedua-dua belah pihak.

InsyaAllah dengan cara tersebut, hubungan suami isteri puan akan dapat diperbaiki dari semasa ke semasa.


Jikalau puan mahu dapatkan cara-cara memuaskan diri, saya cadangkan dapatkan maklumat daripada buku-buku digital (e-book) yang berkaitan seperti;

i. Panduan dan Teknik Pancutkan Isteri

ii. 102 Posisi Seks Kamasutra

iii. Seni Mengghairahkan Isteri

Puan boleh memilih salah satu e-book di atas ataupun kesemuanya(bergantung kepada keperluan). Kemudian, ajaklah suami puan supaya membaca dan praktikkannya bersama-sama. Mudah-mudahan segala kekurangan yang dihadapi sebelum ini dapat diatasi.

Saya harap maklumat ini sedikit sebanyak dapat membantu puan dan suami ya.

Semoga berbahagia ke akhir hayat. :)

Tanpa Nama berkata...

setakat peler besar kelinking simpan buat kencing sudah la..poyo la lu

Tanpa Nama berkata...

setakat peler besar kelinking simpan buat kencing la...poyo lah lu romeo nuovo

Tanpa Nama berkata...

pele tanpa nama pun srupo jgk kecik jah,ckp jah berlagak entah2 burit pun x mrasa lg,crettttt...dinding jah........

Tanpa Nama berkata...

jahat la mulut..

Tanpa Nama berkata...

minta suami jilat biji kelentit dulu..sebelum terus bersama

Tanpa Nama berkata...

kena la jilat dulu dada dan biji kelentit isteri..barulah isteri puas, biasanya 2-3 kali klimaks. ni berdasarkan pengalaman bila bersama isteri...

oktant on Jun 15, 2010 5:55 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Tu dia. Orang berpengalaman dah berikan tips. Terima kasih ya.

Tanpa Nama berkata...

x pernah klimaks ketika bersama...selalu tipu suami...

oktant on Jun 23, 2010 10:57 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Sebaiknya Puan berterus-terang dgn suami. Jika malu bersemuka, gunakan alternatif lain spt tulis nota dan letakkan di tempat yg mudah suami nampak.

Masalah sebegini tak elok dipendam saja. Ia perlu dibawa berbincang secara lembut dan cari jalan penyelesaiannya.

budak pulau berkata...

Sonang yo nak kasi bini mencungap2 mcm ikan ateh darat...,Nii pgalaman den kahwin dh 21 thn. Peler kocit ko, pendek ko tk apo janji togang...tk tahan lamo kito adjust kasi ok.
Mulo2 foreplay mau baik...leher,telingo,tetek,badan dan kelontet mesti jilat sampai bini tk tahan laie.Kelontet tu hisap dn gigit sikit,jgn lak putuii...kono masuk lokap nanti.Bilo bini cakap " masukkn bang dh tak tahan nii" , baru ekau godah.Kojap yo kek ateh lopeh tu kasi bini pulak handle pulak.
Kalu gaso lain macam yo...,jgn kasi bini turun naik....suroh dio goyang yo punggungnyo...biorkan kelontetnyo kono kek bulu...lg sodap jang...kojang kaki dio...biorkan dio,sampai dio menjorek2 sodap sambil tu ekau kono tunjahkn balak tu samapaikn tak do balance
laie jgn gorak2.Tetek dio ekau kono hisap kuek2,
den gerentilah...kalu tak pueh laie,tu bukan perempuan tu tp kobau agak ehh.

Tanpa Nama berkata...

burit ku xbdarah

era berkata...

ahhhahhh...
dlam...ag......ahhhh.....

Tanpa Nama berkata...

setuju dengan ulasan "budak pulau". foreplay tu lah kunci azimat tertinggi untuk menaikan nafsu syawat pasangan anda.pun boleh follow skill "budak pulau".cara paling baik memang kene "JILAT KOLENTET".maaf kalau bahasa jahat..kalau dalam S.O.P pun teknik tu adalah yang paling TOP3.dan si isteri pun kena ckp ngan suami kalau tak puas..(biar sama2 untung)sbb apa....kelazatan bersetubuh@bersenyawa tu adalah kunchi kebahagiaan rumah tangga.

Tanpa Nama berkata...

untuk memperbesarka senjata kamu, kamu mesti biarkam tebuang sengat.

batang bengkok. on November 26, 2010 11:46 PTG berkata...

patut la laki ko main cepat.dia main dgn tebuan.rugi la ko sang isteri.........

Tanpa Nama berkata...

tk pnah rasa puas pun. tgh sedap2 main dia dh pancut...fed up beb...

Tanpa Nama berkata...

masyallah, kita ni ore muslimin, kuatnyo sex demo..

Tanpa Nama berkata...

Salam, apa yang budak pulau cakap tu memamg betul..... hehehe, masalh kaum permpuan ni malu nak bagitahu ngan suami tersayang.... elok la bagitahu jer suami tu terus terang yang anda tak puas... dia mesti pahamnyer... end sbgai perempuan plak jangan la malu-2... kalau2 betul nak mengerang kepuasan tu... hang handle la sendiri sebab hang jer tau camna nak sedap.... dia buat camna dia rasa sodap jer... bila berbincang ngan suami mesti dia tak marah aih... dia lagi puas sebab isteri dia pun puas... percayolah cakap den... hehehe... hang tipu apo hang dapat???... rasa seball jer kan.... tak payoh malu... tu petua paling penting...dengan suami je la...

Tanpa Nama berkata...

saya bkahwin bru sthun.umur sy 23thn dan suami 49thn,tp sy xpenah klimiks bile bsame die.die x prnah ringan2 dlu trus nk msuk.mcmne sy nk buat,nk bgth sy tkut die kcil hati tp sy xpnah puas.kdn2 bile die outstation sy akn mlancap sndiri lg puas..

Tanpa Nama berkata...

(budak pulau berkata...
Lucu bh ko nie... hah hah ahah ahahh aha
ha hahaha hahahaha hahaha...
sa hnya mau ketawa non stop ha haha ahhaha haha haah

Tanpa Nama berkata...

goli hati wan baco blog nie,,,,mcm2 ilmu dapekk

Tanpa Nama berkata...

mlm td sonok oat dpt bini..tiap mlm dpek..ble bini mjorit 2ha yg sodap sgt smp an den togang ha..xtahan kot..isap2 tetek bini 2ha..lg sodap..bio an dio ngerang sedap..haha

Buasanashafika on Januari 11, 2011 9:47 PTG berkata...

Memang lazimnya lelaki lebih murah puas dikala bersama si isteri, bagi memberi kenikmatan yang bagus.

pasangan itu haruslah pandai mencari bahagian yang dpt meransang si isteri.

jangan terus terkam lebih baik bermanja serta berbalas pelukan dan ciuman.

bagi lelaki cuba cari pendekatan stop and start, maknanya berhenti seketi pabila mendayung dan bila hamoir klimaks....

oktant on Januari 13, 2011 3:39 PTG berkata...

@ Buasanashafika: Tips yang baik untuk para suami yg sedang membacanya. Terima kasih. :p

Tanpa Nama berkata...

petua terbaik....lepas dah foreplay semua area...jolok ngan zakar anda ke area kiri bibir faraj sambil niat 'ya rahim3x',pastu kanan bibir faraj dgn niat yang sama 2x je...pastu geselkan telur zakar ke kelentit pasangan-lama pun takpe lg elok sampai dia mengerang then jolok terus zakar dalam2 sambil niat 'ya rahman;--byk2 kali....inilah ilmu gelora sukarno....kalau kita mati pun dia takkan kahwin lagi punyer...insyaalah ingat sampai mati...

oktant on Januari 18, 2011 10:03 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih tuan atas perkongsian ilmu gelora sukarno. Bagus untuk para suami. :D

Tanpa Nama berkata...

ada sesetengah suami yg rajin bertanya pada si isteri..... yg rajin atau suka berkomunikasi ketika bersama.... saya sendiri mempraktikkan yg sama ketika bersama suami saya.... meminta2 dibelai n kdg2 yg kemudikan sampan.... malah sy juga sering bertanya pada suami ttg prestasi sy dan amik tahu ape yg suami suka...jadi nasihat saya...kaum isteri perlu bersikap lebih terbuka... barulah rumahtangga harmoni... :) suami pun pasti x kan cari lain...

oktant on Mac 14, 2011 1:40 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih atas nasihat dan tips berguna drpd puan. :D

Tanpa Nama berkata...

ya Allah...tak sabarnye nk kawin..sebagai ppuan aku dapat rasa ape yg ppuan2yg da kawin ni rasa...tringinnye nk rasa macamana sedapnye buat hubungan sex halal dgn suami sendiri...Ya Allah..percepatkanlah jodoh aku...aminnn....

oktant on Mac 18, 2011 9:31 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Semoga niat baik saudari diperkenankan-Nya secepat mungkin. Amin.

Tanpa Nama berkata...

ya semoga mendapat pasangan baik dan dirahmati.

- zunodeng.

Tanpa Nama berkata...

selame main dgn suami xpenah puas. just pura2 puas.

Tanpa Nama berkata...

Pe pe pun laki aku gak best tahu macam mana nak puaskan aku pastu bru lah dia plak...

Tanpa Nama berkata...

tampa nama berkata
isteri kadang2 bila buat foreplay rasa geli. kadang tu hilang sekejap rasa ghairah. nak wat cam mana?
aku rasa main lama ke kejap ke itu tak penting. yang pnting sama2puas.kalau boleh biarlah isteri keluar dulu,baru kita berdayung.

Tanpa Nama berkata...

orang lama berkata.
bagi saya sebelum kita besma isteri saya akan mengurut seluruh tubuhnya denga minyak wan muda namanya.lebih kurang setengah jam.lepas tu barulah kita bersetubuh bersama isteri.ksian dia saban hari dia berkerja di umah atau pej.bila kita urut atau picit badan dia tentunya merasa segarkan................boleh diamalkan.

oktant on April 27, 2011 1:50 PTG berkata...

Orang Lama: Terima kasih sudi berkongsi pengalaman tuan. Pastinya membantu pasangan baru utk lebih menghargai isteri masing-masing. :)

Tanpa Nama berkata...

bagi pendapat sy, komunikasi amat penting utk mencapai apa yg kita inginkan semasa bersetubuh, jgn malu utk luahkan apa yg kita suka atau sebaliknya, sy kira brtuah sbb suami sy seorang yg penyanyang dan amat memahami dlm segala hal trmasuk hal berkaitan sex..dia mengajar sy utk mempraktikkan 'give & take'..jadi apa2 keraguan pun dpt d atasi bersama..

oktant on Jun 17, 2011 8:28 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih banyak puan. :>

Tanpa Nama berkata...

nak wat macam manapun kenalah mengikut lunas-lunas yg islam gariskan dan yang penting suamiisteri merasa gembira bila bersama

oktant on Jun 21, 2011 12:17 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Betul. ;D

Tanpa Nama berkata...

puas tak puas aku tak tau..tapi isteri2 sekarg bnyak suka kangkang puki kat org lain..dg rasa bangga...cerita pulak pelir laki dia kecik lah, pendek lah...aku tk kan prcaya pd wanita smpai bila2...yg bertudung ka, tak bertudung ka, smua karut..pmbohong!..yg brtudung nmpk cukup sopan masa turun dr rumh..bila terlindung......?..mcm2 aku nmpak..kbayakan yg bkrja dipejabt krajaan, sama2 rkan skrja, brcinta n trus memburit..laki dirmah???

beegee on Jun 27, 2011 3:13 PTG berkata...

kpd Tanpa Nama yg terakhir: betul kata anda..dan maaf pakcik nak tambah...
Peduli apa! Kalu dh kras trus tutuh ajalah..hentam cukup2..p’puan skrang ni suka kngkng puki kt org lain walu pun dh ada laki..pstu dg bngga crita btg pelir lakinya keciklah,pendeklah, tak puaslah..aku dh brtahun2 bawa teksi dLembah Klang, macm2 maklumt aku dpt..berlaku dpan mata..hntar & amek mreka dr tmpt itu..ada yg dg ikhlas mngadu kcurangan mereka kt aku..yg syoknya, pasal sesama rkan skrja brcinta & trus kagkng..laki dirumh…?..kbaykannya bkrja dipjabat..trutama pjabt krajaan..tutuh dlm pjbat pulak tu..kononya ada meetinglah, overtimelah….. Smpai bila2 aku tak kan pcaya pd pompuan kcuali ibuku tersayang! walau yg brtudung atau tk brtudung semua sama..pembohong! yg brtudung tu,amboi, brsopan ketika turun dr rumh..bila dh trlindung……..? brlaku dpan mata aku sipakcik drebar teksi ni..tntu ada org akn brkata tak smua pkcik! Ya memng tak smua..tapi bg aku, aku akn kata kesemua M(mim lam alif ya wau!)…piirrraaahhhhh..semua karut!!! Jika ada org yg nak marah silakan….

Tanpa Nama berkata...

btui ka ka nie? mcm mana bleh jd mcm tu hah??? demm..!!!

Tanpa Nama berkata...

Lazimnya gitulah kalau isteri dah tak puas. Cari kepuasan dgn orang lain

Tanpa Nama berkata...

bagi pacik kepuasan bersetubuh tu amat penting terutama isteri yang kuat nafsu namun harus seimbang dengan perasaan kasih sayang dan hormat menghormati antara kedua pasangan agar tidak bercerai berai. Apatah lagi jika sudah mempunyai anak yang ramai.

oktant on Ogos 14, 2011 12:05 PG berkata...

Terima kasih kepada semua yg berkongsi pengalaman, tip atau petua. Moga kita semua dpt mempelajari sesuatu & mengambil iktibar daripadanya.

Sekian.

Tanpa Nama berkata...

kalau puas,pasti takmo cerai...mmmmm.

Tanpa Nama berkata...

tak puas,buat projek dgn org lain yg pandai baru puas...takleh lupa

Tanpa Nama berkata...

yg puas bila,dia masukkan,hayun2,berhenti..tarik nafas,masuk..best..syok,tarik masuk..pusing2...best gila..satu malam buat 3 kali pancut..dr kul 1 pagi sampai 5 pagi...puasnya...

Tanpa Nama berkata...

PALING BEST SEKALI JILAT NONOK ISTERI LAMA LAMA BIAR SAMPAI PANTAT DIA TERANGKAT RANGKAT TANGAN SAMBIL GENTEL PUTING TETEK TERUSKAN SAMPAI ISTERI TAK BOLEH TAHAN KALAU DIA SUROH STOP JANGAN PEDULI TERUSKAN AJA SAMPAI DIA TERPEKIK PEKIK JANGAN MAIN DULU SAMBUNG JILAT LAGI SAMBIL KOREK NONOK DIA KOREK SEKALI BILA DIA DAH BETUL BETUL PUNYA STIM BARU MAIN KALAU BOLEH MAIN DOKONG PASAL BILA KITA MAIN DOKONG KITA DAPAT SOP LIDAH DAN HISAP TETEK DIA SEKALI HIMPIT KAN ISTERI KAT TEMBOK KITA HENJUT DIA LAJU LAJU SEKURANG KURANG 30 MINIT GITU LEPAS TU TONGGENG KAN DIA KITA MASOK KAN BATANG KAN LOBANG JUBOR DIA SAMPAI DIA MELECET PASTI ISTERI NAK LAGI PASAL DIA BETUL BETUL STIM CARA BEGINI

Tanpa Nama berkata...

Betul sedap jilat kelentik

Tanpa Nama berkata...

Jilat la dulu. Hisap tetek. Ramas tetek tu. Lagi beso tetek lagi sedap. Nyonyot puting tu. Klau puting tgh gatal, lagi sedap. Bini aku lagi suka kena hisap puting dia. Gentel biji kelentit tu.....perggggghhhhh trgang lak....rugi main tak puas ni. Banyak cara oi....

Tanpa Nama berkata...

org lelaki skrg cpt pancit! xjg stamina xjg mkn minum dah ler keje asyik duduk n dlm iar-cond aje..mana lah nak tahan bdn tue. byk fikir perkara lain hgg lupa ttg tgjwb sebagai teman tidur..onani menyumbang kpd kegagalan memberi kepuasan pd isteri

Tanpa Nama berkata...

* air-cond

oktant on November 02, 2012 6:25 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih di atas semua komen dan perkongsian anda.

Tanpa Nama berkata...

tapi kalo selalu jilat kelentit, lama2 rasa sedap tu akan hilang.. sensor dah kurang sbb slalu dijilat... :(

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin mendapat pandangan.mengenai cara memulihkan tenaga batin.yang mana sekarang saya selalu begitu cepat terangsang dan cepat pancut.sedangkan suami saya masih boleh bertahan hingga beberapa x lagi.coment

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez