Cara Melembutkan Rambut Dengan Kangkung

Posted by Encik Oktant at Ahad, Jun 20, 2010
Sayur kangkung tentu lebih sedap kalau digoreng, direbus ataupun dibuat ulam. Lepas tu pulak, makan kangkung goreng belacan ni dengan nasi lemak. Fuhh... memang layan. Betul tak?


Sayur Kangkung Goreng Belacan
Sayur Kangkung Goreng Belacan - secubitgaramnor67.blogspot.com



Sayur kangkung mentah ni sebenarnya mempunyai khasiat tersendiri. Ia boleh dijadikan sebagai bahan untuk melembutkan rambut anda. Jikalau nak jimat, inilah masanya untuk anda gunakan kelebihan kangkung.


Caranya??


1. Memula, anda ambil secekak daun dan batang kangkung.


Sayur Kangkung
Sayur Kangkung - antakowisena.itrademarket.com



2. Kemudian, ramaskan kesemuanya sampai hancur.

3. Apabila kangkung tu dah hancur, ia akan mengeluarkan lendir.

4. Sekarang, anda sapu atau lumurkan saja lendir tersebut kat rambut dan kepala.

5. Selepas itu, urut bahagian kepala lebih kurang dalam 10 minit.

6. Akhir sekali, bilas kepala dan rambut anda dengan air bersih.


Amalkan petua di atas seminggu sekali. Amacam? Mudah aje kan cara melembutkan rambut dengan kangkung ni?


Cuba Tau!

29 komen on "Cara Melembutkan Rambut Dengan Kangkung"

K.Nor on Jun 20, 2010 9:50 PTG berkata...

salam... mekasih sudi guna gambar kangkung goreng belacan K.Nor ni.. :)

oktant on Jun 21, 2010 4:39 PTG berkata...

@ K.Nor: Waalaikumussalam. Sama-sama K.Nor. Nampak menarik la kangkung goreng belacan tu. Mesti sedap. :)

Tanpa Nama berkata...

cam best je...

Tanpa Nama berkata...

berhasil ke ngn cara ni???

Tanpa Nama berkata...

boleh cuba ... hehehe

nur syaffiqa on Januari 29, 2011 11:57 PTG berkata...

kalau buat hari hari bole tak? hehehe

oktant on Januari 30, 2011 10:25 PTG berkata...

@ nur syaffiqa: Sebaik2nya buat sekali/minggu. Sy bimbang nnti lain pulak jadinya....

Tanpa Nama berkata...

kmpm menjadi ke nie???

Tanpa Nama berkata...

boleh dicoba sich,,tapi,,ap berhasil eaw??

Tanpa Nama berkata...

bia bena...kang de kang kung 2 tumbuh kat ats kepala...apa2 pun saya akan cuba..kalau x jd nie kira bohong la yw

Tanpa Nama berkata...

boleh ke jadi ...
pelik je

Tanpa Nama berkata...

kalu ade sape2 yg bjaya ngan cara nieyh gtaw keyh..

Tanpa Nama berkata...

nk try rr..mcm jadi je

oktant on Disember 23, 2011 4:35 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Silakan. Lakukan tanpa was-was yea.

Ayen_3636 on Januari 16, 2012 6:11 PTG berkata...

guna daun bunga raya pon ok jgk.. :)

oktant on Januari 17, 2012 10:39 PTG berkata...

@ Ayen_3636: Boleh juga guna daun bunga raya. Ada satu artikel yg sy pernah siarkan mengenainya di Petua Ringkas Melembutkan Rambut.

Terima kasih kerana Ayen.

Tanpa Nama berkata...

tq2.. nk try, mklumlh ambot keinting, lau keras cm alycats, lau lmbut bruw nmpk hafiz nano2.. haha

oktant on Januari 23, 2012 10:21 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Ok, sama-sama. Selamat mencuba & moga berjaya.

Tanpa Nama berkata...

hikhik nk tryy laa..

oktant on Mac 03, 2012 11:04 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Semestinya boleh. Silakan. Moga berjaya yea. :)

Tanpa Nama berkata...

bleh kew nie?? law nx bg lrus qnbut cm anex plak??

Tanpa Nama berkata...

hmmmmmm,,,thanks x,,,tas infonx...

chydet yoong berkata...

ahhhhh.....entar,,,,cba dulu lay............

oktant on Mac 17, 2012 5:35 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Sama-sama.

@ chydet yoong: Silakan mencuba. Cuba dulu baru tau. :)

Tanpa Nama berkata...

tapi dibilas nya pake shampo gak ?

oktant on Jun 19, 2012 2:10 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Tidak perlu. Bilas dengan air biasa saja.

Tanpa Nama berkata...

teringat kat kemboja dulu....depa goreng kangkung rencah dgn semut itam besar kerengga tu...

Tanpa Nama berkata...

kena basuh bersih dulu tak kangkung tu sblm diramas?kdg2 kangkung kan berpasir

oktant on Februari 13, 2013 10:16 PG berkata...

@ Tanpa Nama:

- :)

- Ya, sebaik-baiknya basuh kangkung tersebut. :)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez