Daun Turi Boleh Merawat Rambut

Posted by Encik Oktant at Khamis, Mei 14, 2009
Jika sebelum ini anda dah tahu yang daun turi boleh mencantikkan buah dada, kan? Kini daun turi pun boleh digunakan untuk merawat rambut. Kalau rambut anda perang atau nampak cam tak bermaya jer, boleh cuba petua kecantikan di bawah untuk mengatasinya.


Daun turi ni sebenarnya mampu menghitamkan rambut anda supaya kelihatan lebih bermaya dengan cara;


1. Ambil segenggam daun turi.

gambar daun turi pada waktu pagi

Gambar hiasan - Picasa Web Albums



2. Tumbuk atau kisar halus daun turi tadi.

3. Kemudian, lumurkannya pada keseluruhan rambut atau kepala anda.

4. Seterusnya, bungkus tapau rambut anda selama setengah jam. Guna "shower cap" pun boleh.

5. Lepas tu, cuci atau basuhlah rambut anda dengan air bersih.

6. Amalkan dalam 2 kali seminggu.


Jika dilakukan secara konsisten, rambut anda akan kembali bermaya. :)


Selamat Mencuba!

2 komen on "Daun Turi Boleh Merawat Rambut"

Tanpa Nama berkata...

kak ade x petua untuk rambut gugur? rambut sy gugur dgn banyaknya setiap hari.. tolong la kak.. takut botak je..

anne

oktant on Ogos 08, 2011 3:58 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Adik boleh dapatkan petua melalui pautan di bawah:

1. 2 Kaedah Elak Rambut Gugur

2. 14 Kehebatan Campuran Madu Asli Dan Kayu Manis

3. Petua Nak Elak Rambut Gugur

Harap membantu yea. ;)


p.s: Oh cik adik, sy ni seorang lelaki.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez