Petua Mencantikkan Buah Dada??

Posted by Encik Oktant at Selasa, Mei 12, 2009
Setiap wanita tentu sekali mengidam-idamkan agar memiliki buah dada yang cantik dan menggiurkan. Mungkin ianya merupakan salah satu aset terpenting bagi mereka. Andainya buah dada terlalu kecil atau tidak seimbang dengan tubuh, pastinya mereka amat runsing. Rasa rendah diri, kurang keyakinan dan macam-macam lagilah. Biasalah tu, kan?


Justeru itu, untuk menyelesaikan masalah anda, saya sediakan satu petua wanita kat sini. Iaitu bagaimana caranya untuk mencantikkan buah dada. Anda boleh cuba memanfaatkan khasiat yang ada pada daun turi.


1. Pertama sekali, ambil beberapa helai daun turi.

gambar bunga dan daun turi

Gambar hiasan - Wikipedia



2. Kemudian, anda ramaslah daun turi tadi untuk mendapatkan airnya.

3. Akhir sekali, tibalah masanya untuk anda gunakan air ramasan daun turi tu Sapukannya pada buah dada anda setiap kali selepas mandi.

Amalkan sehinggalah anda berpuas hati atau setelah mendapatkan hasil seperti yang diingini.


Selamat Mencuba!


p.s: Setelah anda berpuas hati dengan bentuk buah dada yang baru, gunakanlah ke arah kebaikan. Jangan pula disalahgunakan seperti timbul perasaan riak dan menunjuk-nunjuk kepada orang yang tak sepatutnya anda tunjuk.

p.p.s: Sebaliknya, bersyukurlah dengan kurniaanNya. Kita hanya mampu berusaha dan Dialah yang menentukan. Bila-bila saja nikmat tersebut boleh ditarik balik. Wallahua'lam.

31 komen on "Petua Mencantikkan Buah Dada??"

Tanpa Nama berkata...

ad tak cra nk bsarkan buah dada slain drp mngmbil sbrng pil prncang??buah dada sya terlalu kcil wlaupun sya dh remaja..tlong..:(

oktant on Disember 08, 2009 10:46 PG berkata...

saya akan cuba carikan untuk awak. kalo ada, nanti saya buat artikel baru. :)

oktant on Disember 09, 2009 2:02 PTG berkata...

Oh ya, jikalau awak inginkan buah dada yang montok, ada satu petua yang boleh dicuba. :)

Caranya;

Sapukan minyak labi-labi pada buah dada anda setiap pagi.

Pastikan semasa anda sapu tu, minyak tersebut tak mengenai bahagian puting.

Itu saja. :)


p.s: Tapi saya kurang tau plak kat mana nak dapatkan minyak labi-labi tu. Harap awak dapat tanya pada mereka yang lebih arif.

p.p.s: Kalau ada di antara anda yang tahu, harap dapat kongsikan kat sini di mana boleh mendapatkannya. Terima kasih. :)

icha jaybe berkata...

ramas daun turi utk dptkn airnye..
cmne nk buat?
depan uma sye ade pokok turi sebesar2 pokok..
haha..
tp daun dye mcm kering jek..
bleyh ke just ramas n air dye kua?
n malu la pulak nk bwat tok cantekkn breast..
haha..
mcm tamak pulak.adess~

oktant on Januari 28, 2010 1:06 PTG berkata...

@ icha jaybe: Awak amik jer beberapa helai daun turi (ikut keperluan). Kemudian, basuh @ bersihkan daun tu dulu. Seterusnya, ramas-ramas daun tu hingga keluar air. Takpun cuba awak tumbuk je daun tu dengan lesung batu. Mesti ada keluar air nyer.

Rasanya awak tak perlu lah malu untuk kebaikan diri sendiri. Cuma awak perlulah lebih bersyukur kepada-Nya sekiranya petua ni berhasil. :)

Tanpa Nama berkata...

nak kencangkan buah dada setelah melAHIRKAN CEM MANA IH............

oktant on Mac 09, 2010 5:52 PTG berkata...

@ Tanpa Nama : Saya akan cuba carikan petua tu. Kalau ada barulah saya akan kongsi di blog ini.

Harap maklum. :)

oktant on Mac 09, 2010 5:54 PTG berkata...

@ Tanpa Nama : Saya akan cuba carikan petua tu untuk awak. Kalau ada, barulah saya akan kongsikannya di blog ni. Harap maklum. :)

Tanpa Nama berkata...

boleh sya tahu pokok turi & pokok geti sama ker??

oktant on Mei 07, 2010 11:47 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Ya. Ia memang sama. :)

Tanpa Nama berkata...

ada ke pokok 2 kat malaysia? xpenah tgok pun..

Tanpa Nama berkata...

apa bisa untuk hilangkan bercak2 pada buah dada ?

ayu raudha on 26 september 2010 11:42pm berkata...

guna saja kacang hijau yg di kisar kering.bila guna campur sedikit air macam masker...saya dapat dari toko sariayu..guna yg asli lagi baik katanya ada zat semulajadinya...boleh terasa besar dn berat lepas b berapa kali d pakai ..lepas tu boleh mandi bila kering.jgn tanya macam2 sangat banyak was2 tuuuu...CUBA DULU BARU TAHU HASILNYA..kita ibu2 yg dah beranak kena rajin dn berusaha..sesiapa yg dah cuba tolong beri komen yaaa.....Pada saya memang dah rasa tapi nak tahu org lain buat...

oktant on Oktober 01, 2010 3:27 PTG berkata...

@ ayu raudha: Terima kasih di atas petua puan. Saya amat menghargainya.

Tegangkan Payudara on Oktober 04, 2010 5:03 PG berkata...

Bagi para wanita yang ingin menegangkan payudara, boleh cuba petua berikut;

1. Petua Tegangkan Payudara

dan

2. Petua Tegangkan Payudara 2.

Tanpa Nama berkata...

mcmna nk kecilkan payudara??
saya berusia 22 tahun n agk malu kerana mempunyai saiz payudara yg besar... tolong2..

Tanpa Nama berkata...

macam mana nak tambahkan berat badan.saya rasa badan saya kurus.saya nak nampak berisi.tolong lah...

Tanpa Nama berkata...

macam mane nk kecilkan payudara??ade petua x selain minum kopi selalu??payudara saya besar..kdg2 malu nk berdepan dgn org rmai..pakai baju besar2 pn still nmpk kebesaran payudara

oktant on Januari 18, 2011 12:23 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Maaf cik, buat masa saya belum ada petua berkaitan. Mungkin cik boleh pakai tudung labuh bg mengatasi masalah ini.

Sekiranya cik bukan Islam, boleh kenakan jaket.

Tanpa Nama berkata...

caya ke petua niiiii?

Tanpa Nama berkata...

boleh sy tahu camana minyak labi labi tu?? kat sy boleh dpt myk tu brp harganya...

Tanpa Nama berkata...

kat mana nak dapatkan minyal labi labi tu?puas dah tanya kawan.any suggestion?

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama..
saya berusia 15 tahun dn memiliki saiz payudara yg agak besar , mcm mana nk mengecilkan nya ea ? malu dgan kengkawan

Tanpa Nama berkata...

saya ada minyak labi2 tersebut.

Tanpa Nama berkata...

sye berumur 20 thun...tp pyudara sye tidk seimbang dgn wanita y seumur dgn saye...sye sgt marase rendah dri dgn bentuk sdemikian..apakah cara y simple utk sya mcantikkan pyudara saya..

Tanpa Nama berkata...

untuk tegangkn buah dada owg ckp sapu je dgn air mani suami sapu seluruh buah dada dan biarkn sehingga kering pada buah dada betul ke?

Tanpa Nama berkata...

ade tak petua kecilkan payudara?

SAMT berkata...

air mani tu kan najis~kenapa perlukan najis sbgai ubat?tak betul tu...matlamat tak menghalalkan cara~...

oktant on Jun 08, 2012 9:42 PTG berkata...

@ Tanpa Nama:

- Maaf puan. Saya tidak pasti mengenai petua tersebut.

- Buat masa ni, belum ada. Jika ada, saya pasti kongsikannya di blog ini.


@ SAMT: Terima kasih di atas peringatan awak.

Jika boleh, saya nak tambah sikit.

Air mani dikira "najis" jika ia keluar didahului oleh air mazi.

Sebaliknya jika air mani itu keluar tanpa didahului oleh air mazi, ia "tidak najis".


Wallahu'alam.

Tanpa Nama berkata...

klo tetek kendur mcm mane

oktant on April 07, 2013 6:37 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Jika cik puan ingin mengembalikan ketegangannya, saya kongsikan pautan 2 artikel berikut;

1. Petua Tegangkan Payudara

dan

2. Petua Tegangkan Payudara 2


Harap ia membantu cik puan.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez