Kuku Cantik Berkilat Dengan Bawang Putih

Posted by Encik Oktant at Sabtu, Mei 02, 2009
Segmen petua kecantikan kali ini sekali lagi ingin menyentuh mengenai rawatan kuku. Bagaimana caranya anda boleh menjaga dan seterusnya menjadikan kuku cantik berkilat. Kalau sebelumnya, saya ada berikan satu petua yang sama. Tapi dengan menggunakan belimbing buluh. Anda boleh rujuk di sini.


kuku cantik berkilat memang menjadi idaman

Gambar hiasan - atrix-cream.com




Sebagai alternatif, anda juga boleh menggunakan bawang putih. Mungkin lebih mudah nak dicari. Kat dapur rumah anda mesti ada punyalah.


Bila dah tahu bahan yang diperlukan, jom kita ketahui langkah-langkahnya.


1. Sediakan 1 ulas bawang putih dan buangkan kulitnya.

2. Pecahkan bawang puith tu dan sapukan pada kuku anda yang pucat atau pudar.

3. Lakukannya 3 kali seminggu.


Kemudian, pastikan anda terus mengulangi proses di atas sehinggalah berpuas hati dengan hasilnya.


Selamat Mencuba!

28 komen on "Kuku Cantik Berkilat Dengan Bawang Putih"

mrs.edy on Disember 07, 2009 7:57 PTG berkata...

thanks..sya nk cba lah..:)

oktant on Disember 08, 2009 12:12 PG berkata...

sama2 mrs. edy. silakan mencuba ya. :)

oktant on Disember 08, 2009 12:24 PG berkata...

@ mrs.edy: you're welcome. silalah cuba yer. mudah2an menjadi. :)

Tanpa Nama berkata...

eheeeeeeee. thankyou tauu :) dah cube ^^

oktant on April 05, 2010 12:34 PG berkata...

@ Tanpa Nama: You're welcome. Tahniah sebab dah berani mencuba. :)

SAFFA berkata...

nk try larh! XD

oktant on Disember 19, 2010 10:52 PG berkata...

@ SAFFA: Silakan... =)

Tanpa Nama berkata...

sye cbe x jd pun...

oktant on Disember 20, 2010 12:50 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Boleh tak saya tahu; dah berapa lama awak amalkan petua ni?

Andai masih belum berhasil, saya harap awak cuba teruskan petua ini. Melainkan ia memberi kesan sebaliknya lah.

Harap maklum ya. :)

Tanpa Nama berkata...

ad cpe2 twu kt ne nk bli pnyisir kuku? dh jnoh crik tpy x jmpe2 own

Tanpa Nama berkata...

alurh snang yg mcam bnde kt pic ats tuh

oktant on Januari 04, 2011 12:39 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Cuba tengok kat watson, Guardian, Giant atau Bodyshop ke. Saya pun tak pasti ada atau tak. Cuma cadangan aje. :D

Tanpa Nama berkata...

salam...just nak nak tahu mcm mana nak ubat kuku kaki yang biru..n kongsilah pendapat korang punca2 kuku menjadi biru..

Tanpa Nama berkata...

tampa nama betul ke tak ada jalan lain ke kalau tak ada bawang putih tu bolih ke

Tanpa Nama berkata...

tampa nama ada ke tak

Tanpa Nama berkata...

kalau x ada esok kita sambung ya pukul 3.15

GeeGee on Ogos 27, 2011 1:15 PG berkata...

x jadi la . saya pena cuba, smpai pedis jari sya .

GeeGee on Ogos 27, 2011 1:21 PG berkata...

x leh pakai la petua nih .

oktant on Ogos 27, 2011 3:57 PG berkata...

@ GeeGee: Mungkin ia tak sesuai dgn awak kot.

Tanpa Nama berkata...

lepas buat proses ni kuku kena basuh x

oktant on September 22, 2011 12:02 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Iya, basuh kuku awak beberapa minit lps tu.

Tanpa Nama berkata...

tima kasih....saya amat hargai

oktant on September 22, 2011 9:26 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Sama-sama. Sy pun sama yea. ;)

Tanpa Nama berkata...

agak2 brapa lme nak gune bwg tuw??

saya berkata...

ok3

ki berkata...

sya akn memcuba

Tanpa Nama berkata...

semua org perlu mencuba tau..hehehehe

oktant on Ogos 28, 2012 5:25 PTG berkata...

@ ki: Silakan. Saya doakan ki berjaya.

@ Tanpa Nama: ;D

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez