Amalan Untuk Naik Pangkat

Posted by Encik Oktant at Jumaat, Mei 08, 2009
Bagi anda yang bekerja makan gaji, dapat naik pangkat merupakan saat yang diidam-idamkan. Terutamanya bagi anda yang dah lama betul bekerja dengan sesebuah syarikat atau organisasi. Kiranya anda nie pekerja yang setia dan berdedikasilah. Anda juga tentunya tak sabar nak mengumumkan berita gembira ni kat ahli keluarga terdekat, kan?

Kalau anda masih bujang, mungkin ibu bapa andalah orang pertama yang akan mendapat tahu berita terkini tu. Sebaliknya, jika anda dan memiliki keluarga sendiri, tentulah isteri tercinta yang diberitahu. Mungkin lebih kurang beginilah dialognya;


Anda: Ayang, abang ada berita baik nih (bercakap wajah wajah tersenyum lebar).

Isteri: Apa dia yang baik sangat tu, bang?

Anda: Ayang cubalah teka.

Isteri: Erm... ayang takder idea lah bang.

Anda: Abang... dah... dinaikkan... pangkat (bercakap dengan nada excited).

Isteri: Alhamdulillah bang. Syukurlah. Mungkin ini rezeki anak kita (sambil menunjukkan anak dalam perut), kan bang?

Anda & Isteri: Tersenyum lebar.



Lebih kurang cenggitulah agaknya kot. =D


Tapi kalau anda masih belum "merasa" naik pangkat walaupun dah bertahun-tahun berkhidmat, cubalah anda amalkan satu petua di bawah ini;


1. Bacalah surah Al-Fatihah sebanyak 41 kali di antara solat sunat Subuh dan solat fardhu Subuh.



Gambar hiasan - flickr



2. Amalkan membacanya selama 40 hari berturut-turut.


InsyaAllah, jika diizinkanNya, cita-cita anda untuk naik pangkat akan tiba masanya kelak. Apa yang penting anda mesti yakin dan amalkannya tanpa was-was.


Selamat Mencuba!

0 komen on "Amalan Untuk Naik Pangkat"

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez