Anda Sakit Buah Pinggang?

Posted by Encik Oktant at Isnin, Mac 09, 2009
Ada tak sesiapa di antara anda yang sakit buah pinggang? Di sini saya terjumpa satu petua tradisional yang mungkin dapat membantu mengatasi masalah anda. Apa yang perlu anda cari sekarang ialah daun lobak merah.


gambar daun lobak merah




Cara untuk mengamalkan petua ni:


1. Ambil daun lobak merah dan cuci agar ianya bersih.

2. Rendamkannya dalam 1 mangkuk yang berisi air panas.

3. Biarkan daun tersebut terendam selama beberapa minit.

4. Kemudian, minumlah air rendaman daun lobak merah tu.

5. Amalkan meminumnya 3 kali sehari sebelum makan.


Selamat Mencuba!


Image source: botanicoil.com

19 komen on "Anda Sakit Buah Pinggang?"

Sweet Thinker on Mac 10, 2009 10:11 PTG berkata...

tp kalo kidney failure nie. kna kurangkan minum air. dia org kan xleh kencing.

Oktant on Mac 11, 2009 8:29 PG berkata...

Thanks Sweet Thinker utk info tu. :)

Tanpa Nama berkata...

btol ke ptua nie..

oktant on Februari 03, 2010 7:31 PTG berkata...

Ini ada 2 petua tambahan khusus buat anda yang mengalami penyakit buah pinggang.

Sekian, terima kasih.

abc berkata...

kakak sy sakit buah pinggang ade cara lain untuk dy agar sihat semula x???selain dri petua yg ini???

abc berkata...

adakah petua ini blh mengubati kakak sy untk selamanya???

oktant on Februari 23, 2010 10:11 PTG berkata...

Terus terang saya katakan, saya kurang pasti sama ada ianya boleh mengubati sakit buah pinggang selama-lamanya ataupun sebaliknya. Ia adalah di luar kemampuan saya.

Sebab petua ini diberikan oleh pengamal perubatan tradisional. Namun saya sarankan awak agar mencubanya sendiri.

Apa yang penting ialah kita perlu berikhtiar dan berdoa agar segala penyakit @ masalah yang dihadapi dapat disembuhkan. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Auntie saye UTI..
Infection kt kidney die dh lame..tpi, bru tauskrg.
Tolong bagi sye petua yg x memerlukan brg2 seperti ni..sebab sye tinggal dkt bandar..susah nk cari bahan2 mcm tu..dekat farmasi pun x jumpe.Kesian Auntie sye,dah la mandul,ade problem dgn kidney pulak...harap dibalas semula.

joebalok on November 27, 2011 7:00 PG berkata...

Anak sy kebocoran protin..sbb masalah buah pinggang..blh guna petua ini @ ada lain...

Tanpa Nama berkata...

ada tak petua utk hilangkan bengkak,kalau kaki dah mula bengkak bgi penghidap sakit buah pinggang...

Tanpa Nama berkata...

Nak minta petua lain google la sendiri.dah elok2 org bg petua kat sni.ngada2 la pla.klu kuasa Allah x bg sihat trima ja la.skurang2nya usaha cuba n usahala dlu.

Tanpa Nama berkata...

thanks.saya nak try luk..

Tanpa Nama berkata...

tpi klau mac ugak teta prubhan cam mana arh ?

Tanpa Nama berkata...

saya cuba

oktant on Disember 26, 2012 9:11 PTG berkata...

Kepada saudara/i yang mahu mencuba, tiada apa yang mampu saya katakan melainkan mendoakan kesembuhan kalian. Aamiin.

Tanpa Nama berkata...

Tak salah mencuba kerana ianya satu usaha kesannya mungkin tak nampak segera perlu juga disertai dengan doa ..semoga ada keajaibannya.

oktant on Januari 10, 2013 4:06 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Ya. Apa saja yang kita usahakan, mintalah pada-Nya.

Hanya Dia saja yang berkuasa memberikan kesihatan, kesembuhan dan segala-galanya.

Jadi, pastikan kita sentiasa berdoa tanpa henti serta jangan sesekali buruk sangka pada-Nya. Berdoalah dengan penuh yakin ya.

Tanpa Nama berkata...

mana nak beli lobak merah yg ada daun?

irsyad on September 29, 2013 11:26 PTG berkata...

Saya dah setahun cuci buah pinggang masaalah saya tenaga bathin tak kuat ada pertua

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez