Atasi Masalah Jari Kebas

Posted by Encik Oktant at Ahad, Mac 22, 2009
Petua hari ni nak berkongsi satu cara mengatasi masalah jari kebas. Biasanya jari tangan atau kaki berasa kebas ni boleh terjadi akibat terlalu sejuk.


gambar jari kebas




Untuk itu, cuba anda lumurkan bedak talkum pada jari anda yang kebas-kebas tu. Kalau jari anda berasa kebas jer, cepat-cepatlah lumurkannya dengan bedak yer.

Itu saja langkah yang perlu anda buat. Jika takder aral, rasa kebas tu akan hilang. :)


Selamat Mencuba!


Gambar: blog.wired.com

19 komen on "Atasi Masalah Jari Kebas"

Tanpa Nama berkata...

kalau kaki kebas sebab duduk terlalu lame boleh jgk ke gune care ni????

oktant on Julai 14, 2010 3:29 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Boleh. :)

Tanpa Nama berkata...

ingatkan petua ape tadi. buang masa aku je -

Tanpa Nama berkata...

suami sy dh dkt sbuln tgan die kbs2 aritu dh g cek doktr cek drh tp dr kte xde pape tp smpi skrg tgn die msh kbs2 lg,risau la de x cre utk ilgkn rse kbs 2? *mama sayang papa*

Pretty_Suria on Januari 25, 2011 9:41 PTG berkata...

dah semingggu jari aku kebas2 ni..

oktant on Januari 26, 2011 12:34 PG berkata...

@ Pretty_Suria: Lama tu. Nanti cuba petua ni tau. :)

Tanpa Nama berkata...

tade petua laen ka ?

oktant on Julai 18, 2011 11:07 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Buat masa ni belum ade lg. Dah cuba petua nie ke belum?

Tanpa Nama berkata...

tah apa2 ptua.....

Tanpa Nama berkata...

g jumpa dok pakar,..dia blh bg suggestion tuk kt org..cam aku, wat pembedahan pada nerve 2,..dah ok skrg,.juz potong yg berkenaan je..tq

oktant on Februari 09, 2012 8:35 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih atas cadangan saudara/i.

Aprillia Syara berkata...

mamak saya udah beberapa minggu bahkan udah hampir sebulan ngersa kebas* di jari tangan.a ,,
Semoga petua ini dpt menyembuhkan kebas di jari mamak saya ,,
Mohon doanya iya kwn* :)

oktant on Jun 01, 2012 6:32 PTG berkata...

@ Aprillia Syara: Iya. Mudah-mudahan beliau lekas sembuh. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Pakcik saya kebas 1badan and tak leh gerak dah 4 bulan tau.......mcm mana yek nak buat?

oktant on Jun 29, 2012 11:35 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Saya cadangkan bawa pakcik awak berjumpa dengan pakar rawatan tradisional ataupun moden. Apa yang penting, keadaan pakcik awak kembali normal.

Moga berjaya.

Tanpa Nama berkata...

Petua mengatasi kebas anggota badan
1. ambil setengah gelas air suam dan masukkan setengah sudu camca teh garam halus, dikacau dan minum< amalkam setiap pagi. dalam islam pun para ulama mengambil sedikit garam untuk dimakan sebelum memakan makanan lain.

2. Amalkan minum air halia setiap hari.Kadar 2 cawan ke atas dalam sehari.

oktant on Julai 09, 2012 9:01 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih banyak sebab sudi kongsi petua.

Moga ia memberikan manfaat serta menambah nilai kepada rakan-rakan lain.

Tanpa Nama berkata...

Saya ada darah tinggi mana boleh minum air garam. Nanti darah saya naik pulak

Alynn Mueez on Februari 27, 2014 10:11 PG berkata...

hermmm...Dulu saya selalu kebas tangan bila typing...sekarang Alhamdulillah..dah berkurangan,,hehhe

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez