Adakah Anda Gunakan Sikat yang Betul?

Posted by Encik Oktant at Ahad, Januari 02, 2011
Selama ini, anda tahu tak sama ada sikat yang digunakan tu sesuai atau tak dengan jenis rambut memasing? Sebenarnya saya pun tak tahu. Main sikat je rambut ni. Guna sikat yang ada di rumah. Janji rambut tak kusut dan tersisir rapi.


Fesyen rambut - menshairstyles.net


Namun, pemilihan jenis sikat yang bersesuaian mampu mengubah penampilan anda tau. Pemilihan dibuat ikut jenis rambut anda. Sama ada kerinting mahupun lurus. Rambut yang tipis pun boleh nampak tebal. Petuanya akan saya kongsikan dengan anda hari ni gak.






1. Rambut kerinting


Bagi si pemilik rambut kerinting, gunakan sikat yang bergigi jarang. Ini bagi mengelakkan rambut anda putus semasa disikat.

Rambut kerinting - menshairstyles.net



Lagi satu, elakkan daripada terlalu kerap menyikat rambut. Nanti ia nampak lebih leper dan merosakkan keindahan semulajadi rambut anda.



2. Rambut lurus yang tipis


Sama seperti rambut kerinting, gunakan sikat yang bergigi jarang. Tujuannya supaya rambut anda nampak mengembang sikit.

Selain itu, anda pakailah sikat bulat ketika melakukan dry blower untuk mendapat kesan yang lebih lebat.



3. Rambut lurus yang tebal


Anda gunakan sikat yang pipih dan bergigi rapat bagi melembutkan rambut.

Rambut lurus - menshairstyles.net



Di samping itu, ia memudahkan anda untuk menggayakan rambut. Lebih-lebih lagi dalam mengurangkan ketebalan rambut yang terlampau lebat.



Sekarang anda dah tahu nak guna jenis sikat yang macam mana, kan? Bolehlah cuba lepas ni. :)

3 komen on "Adakah Anda Gunakan Sikat yang Betul?"

Tanpa Nama berkata...

cara mcm mna nk bg kemaluan besar..

Tanpa Nama berkata...

2 KO G SPA KO MENGURUT PUAS2 BODOH!

Tanpa Nama berkata...

hahahihii

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez