Cara Memutihkan Siku yang Hitam

Posted by Encik Oktant at Isnin, Disember 27, 2010
Cuba anda tengok jap siku memasing. Hitam ke idak? Kalau agak-agak hitam, anda nak putihkannya tak? Bukannya apa, jikalau anda mahu memutihkan siku, ada satu petua untuk dicuba.


Gambar hiasan ~ siku




Caranya taklah sesukar mana. Cuba lihat kat dapur anda. Ada tak limau nipis dan tepung gandum? Kalau ada, anda dah boleh buat sekarang gak....


Tepung gandum HALAL keluaran HPA




Begini caranya;


1. Ambil 1 biji limau nipis dan belah dua.

2. Ambil juga 2 sudu tepung gandum.

3. Perahkan limau nipis ke atas tepung gandum.

4. Kacaukan ia sampai rata.

5. Sapukan pada kedua-dua belah siku anda.

6. Biarkan ia kering dan bilas siku anda.


Lakukan kaedah ini setiap hari hingga sebulan. InsyaAllah siku anda akan lebih putih dan bersih.


Selamat Mencuba!

37 komen on "Cara Memutihkan Siku yang Hitam"

My Herbs weBlog on Disember 28, 2010 6:01 PTG berkata...

Apakah resep itu juga untuk lutut dan kulit seputar sendi engsel yang lain?

oktant on Disember 29, 2010 3:23 PG berkata...

@ My Herbs weBlog: Iya, boleh juga cuba pada lutut.

Tanpa Nama berkata...

kene buad brp kli ni ?

oktant on Januari 18, 2011 12:08 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Buatlah sehingga anda berpuashati dengan hasilnya.

p.s: Buat sehari sekali pun memadai. Cuba lakukan dalam sebulan gitu.

Tanpa Nama berkata...

Kalo guna limau kasturi bole tak?

oktant on Februari 16, 2011 12:23 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Boleh juga. :)

Tanpa Nama berkata...

ade cara laen lg x

Tanpa Nama berkata...

siku saya agak hitam dah berkerak...kalau berkerak boleh gune juge ke membantu untuk mengurangkan kerak di siku??harap dapat membantu

oktant on April 29, 2011 4:37 PTG berkata...

@ Tanpa Nama:

- Belum ada cara lain buat masa ni. Jika ada, saya akan buat entri baru ya.

- Boleh cuba dulu.

Ataupun sapu minyak bayi setiap pagi dan malam. Tapi, kekadang ia ambil masa gak. Lagi satu, banyakkan minum air putih.

Tanpa Nama berkata...

klau bahagian celah peha,mcm mna pula??

Tanpa Nama berkata...

ok sya akan cuba..........

oktant on Jun 25, 2011 1:16 PTG berkata...

@ Tanpa Nama:

- Mungkin awak boleh cuba gak utk celah peha.

- Ok. Terima kasih sudi nak cuba. Harap ia menjadi utk awak. :)

akirana berkata...

kene bia kn brape lame? bley di bwk tido x? sebulan.. mak ai, lame gle 2.. xde ke yg berkesan cpt?

oktant on Julai 26, 2011 10:24 PG berkata...

@ akirana: Lebih kurang dalam 20 - 30 minit. Boleh kalau nak bwk tido. ;)


p.s: Buat masa ni takde.

2 Cara Memutihkan Siku Hitam on Julai 28, 2011 10:45 PG berkata...

Khas buat rakan-rakan yg bertanya & memerlukannya, sy dah buat 1 entri terbaru utk memutihkan siku di 2 Cara Memutihkan Siku Hitam.

Harap ia dpt selesaikan masalah anda yea.


Salam petua,

oktant

Tanpa Nama berkata...

tepung gandum bkan cap HPA boleh?

oktant on Oktober 27, 2011 5:03 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Boleh. ;)

Tanpa Nama berkata...

saya guna bio oil pn bleh..:)

Tanpa Nama berkata...

cara menghilangkan gelap di celah peha dgn mudh ada x????

oktant on Disember 29, 2011 3:20 PG berkata...

@ Tanpa Nama:

- Ok, terima kasih kongsi pengalaman awak.

- Buat masa ni, boleh cuba petua di atas.

Kalau ada yg lg mudah, sy akan kongsi dlm blog ni yea.

Tanpa Nama berkata...

Nak gUnakn air ape UntUk bilaskn?

oktant on Mac 23, 2012 5:36 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Boleh guna air biasa atau air paip saja.

Tanpa Nama berkata...

Ou,makaseh ye ;D

oktant on Mac 25, 2012 3:10 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Okey, sesama. =)

Tanpa Nama berkata...

masa bancuh tuh ,cuma guna air limau lipis je ye ??? ke kena campur air paip sikit ?? hehe

oktant on April 12, 2012 8:10 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Awak, tak perlu tambah air paip. Gunakan perahan limau nipis tu saja.

Tanpa Nama berkata...

petua ni ble pakai utk siku hitam,celah paha hitam, tengkuk hitam dan ketiak hitam ka?sume dapat????

oktant on April 17, 2012 3:17 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Awak boleh cuba pada bahagian-bahagian lain jika mahu.

Jika awak lakukan dgn teratur, Insya-Allah boleh.

Selain petua di atas, awak boleh gunakan hampas kelapa ataupun serbuk dlm uncang kopi yg telah digunakan utk mencerahkan bhgn celah peha.

Amalkanlah secara teratur. Jika tidak, mungkin sukar nak lihat kesannya.

Tanpa Nama berkata...

thank q atas petua nie..

oktant on Julai 23, 2012 12:06 PG berkata...

@ Tanpa Nama: You're welcome. :)

Tanpa Nama berkata...

Tepun lain tak buleh kaa?

oktant on November 03, 2012 5:33 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Saya kurang pasti pula. Tapi, mungkin awak boleh cuba sendiri dengan tepung lain spt tepung beras ataupun tepung sengkuang jika mahu tahu hasilnya.

dewi qhalieysya on Disember 04, 2012 4:04 PTG berkata...

eurm .. .. kalau di oles kan hinggaa lengan bleh tak ?

oktant on Disember 08, 2012 12:11 PTG berkata...

@ dewi qhalieysya: Boleh juga jika dewi mahu. :)

Kasih Ibu on April 24, 2013 11:48 PG berkata...

bio oil pun boleh guna ker?lama tak nampak kesannya?

Tanpa Nama berkata...

9ti sy nak try la...:D

oktant on Mei 22, 2013 10:37 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Silakan. Saya doakan awak berjaya tau. :)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez