Petua Kecutkan Rahim dengan Temu Mangga

Posted by Encik Oktant at Selasa, Ogos 31, 2010
Temu mangga atau temu pauh memang banyak kebaikannya untuk penjagaan kesihatan diri anda. Khasiat temu mangga yang akan dikongsikan ini terletak pada ubinya. Rasanya yang agak pedas sikit tapi sedap juga sesuai untuk dijadikan sebagai ulam.

Malah menurut pengamal perubatan tradisional, apabila anda mengamalkannya sebagai ulam dalam menu seharian, ia baik untuk buang angin.



Temu Mangga @ Temu Pauh - kizaherbs.com



Tapi seperti tajuk di atas, fokus kali ini lebih kepada petua kecutkan rahim, kan? Jadi, anda ikuti langkah di bawah jika ingin mengecutkan rahim.


1. Ambil beberapa ulas ubi temu mangga.

2. Kemudian, ambil sedikit air bersih dan kisarkan bersama dengan ubi tadi sampai lumat.

3. Setelah betul-betul lumat, tapiskan bahan yang telah dikisar tadi ke dalam gelas.

4. Di sini, anda hanya perlukan air atau jusnya saja.

5. Minumlah jus tadi secara perlahan-lahan. Sekiranya anda tak tahan pedas, boleh tambahkan dengan sedikit madu lebah asli.


Sebelum terlupa, amalan meminum jus di atas setiap hari turut berfungsi menyembuhkan demam serta boleh mengurangkan panas badan.


Selamat Mencuba!

6 komen on "Petua Kecutkan Rahim dengan Temu Mangga"

Tanpa Nama berkata...

apa temu mangga itu ?

Ummiamsyar on November 09, 2011 9:52 PG berkata...

mcm halia jer.. btul ker?..

Tanpa Nama berkata...

mn nk cr temu mangga nie?

Tanpa Nama berkata...

MACAM HALIA JE??

Tanpa Nama berkata...

Ye, temu ni mcm halia. Blh dpt kat psar malm. Tempat orng jual sayur kampung. Mcm sy tanam kat rmh sendiri.

oktant on April 07, 2013 6:39 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih di atas jawapan yang tuan/puan berikan.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez