Lindungi Kulit Dari Cahaya Matahari

Posted by Encik Oktant at Selasa, April 08, 2008
Petua Penjagaan Kulit

Kebanyakan daripada kita sering menghadapi masalah kulit terbakar. Masalah kulit terbakar ni selalu dialami oleh individu yang bekerja di bawah terik matahari. Contohnya macam pesawah, buruh binaan dan nelayan. Ataupun mungkin juga disebabkan anda seorang gemar dan sering melakukan aktiviti luar(outdoor).

Bagaimana cara nak mengatasinya?

Cadangan saya: Sebelum memulakan sebarang kerja atau aktiviti luar, lumurkan kulit anda dengan asam jawa. Dengan cara ini, ia membantu melindungi kulit anda daripada bertukar warna.

Selamat Mencuba!

p.s: Petua ini mungkin tidak sesuai untuk anda yang bekerja dalam sektor korporat atau yang sentiasa berpakaian formal.

p.p.s: Nanti tak pasal-pasal baju anda melekat dengan asam jawa tu;p



Petua Penjagaan Kulit

5 komen on "Lindungi Kulit Dari Cahaya Matahari"

Tanpa Nama berkata...

kaedah ni, lumurkan..pastu biar? x payah bersihkan ke?

oktant on Februari 23, 2010 10:01 PTG berkata...

Biarkan ianya meresap ke dalam kulit awak.

Tanpa Nama berkata...

asam jwa yg mna satu???? asam jwa extra bleh???

Tanpa Nama berkata...

asam jawa extra wakakakakakakakakakakakakakk =))=))=))=))
aku rasa better ko pakai yg dalam plastik tu..tu lagi ori...yg extra tu maybe die da letak bahan2 lain =))
asam jawa extra wakakakakakakakkaka =))=))=))

oktant on April 24, 2011 9:57 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Saya pun rasa mcm tu. Baik guna asam jawa yg dlm plastik. :)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez