Licinkan Kulit Anda

Posted by Encik Oktant at Ahad, April 20, 2008
Petua Penjagaan Kulit

Hari nie, saya sekali ingin berkongsi tentang cara licinkan kulit . Sebenarnya memang terdapat pelbagai cara untuk licinkan kulit ni. Cuma, mungkin ada sesetengah orang sesuai dengan kaedah ni, manakala yang selebihnya, mereka serasi bersama dengan cara yang lain.

Untuk itu, petua sejagat akan cuba memberikan anda pelbagai versi dan variasi. Maklumlah, lain orang lain caranya. Dan yang lebih penting, ia mestilah sesuai dengan tuan punya badan, ye tak?

Baiklah, petua kali ini sesuai untuk yang mengalami kulit bersisik dan kasar. Mungkin dah macam cara diguna, diamal dan dipraktikkan...tetapi ia tak juga berhasil:((

Anda pun dah buntu, tak tau nak buat camne lagi isk..isk...;((

Okay, cuba anda amalkan mandi dengan air yang dicampur dengan cuka makan.

Begini caranya;

1. Masukkan sedikit cuka makan pada bekas air mandian.
2. Kemudian, mandilah dengan air tu tanpa menggunakan sebarang sabun.
3. Amalkan cara mandi sebegitu setiap pagi dan petang sehingga anda memperoleh hasilnya.



Selamat Mencuba!

Ahaah! Itu saja buat anda kali ni. Jumpa lagi dengan petua yang lain dari semasa ke semasa.

Petua Penjagaan Kulit

4 komen on "Licinkan Kulit Anda"

Tanpa Nama berkata...

nak cuba la

Tanpa Nama berkata...

xmerosakkn kulit ke?

Tanpa Nama berkata...

petua paling senang hempas santan kelapa la selain dr kulit licin.... putih... gebu.... lembut tak pyah guna losyen lg...tpi ingat sental hempas kelapa tu kat seluru badan sy klu rajin buat cam tu mmg mujarab...

oktant on September 07, 2010 3:27 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Mak saya pun ada beritahu pasal petua ni. Tapi belum sempat cuba lg.

Terima kasih tau sbb sudi kongsi petua ni. :)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez