Cara Menghilangkan Kutil Dengan Ikan Kekek

Posted by Encik Oktant at Isnin, Ogos 24, 2009
Adakah anda mempunyai kutil di mana-mana bahagian pada anggota badan? Kalau ada, mesti anda nak sangat buang kutil tersebut, kan? Jadi, apakata saya kongsikan cara menghilangkan kutil dengan menggunakan tulang ikan kekek. Anda akan mengetahui petuanya sebentar saja lagi.

Tapi sebelum itu, saya ada terjumpa beberapa imej ikan kekek melalui laman Flickr. Bagi anda yang kurang mengenali ikan kekek macam saya, diharap imej di bawah dapat membantu yer. :)

gambar sejenis masakan menggunakan ikan kekek

Sumber gambar - Flickr fbzy




gambar ikan kekek mentah

Sumber gambar - Flickr noridayu




Untuk menghilangkan kutil tadi, anda boleh ikuti langkah-langkah di bawah;


1. Anda ambillah 3 keping tulang ikan kekek.

2. Di samping itu, basuh dulu kutil yang ada pada tubuh anda dengan air bersih.

3. Kemudian, cucukkan 3 keping tulang tadi pada kutil tersebut.

Anda cucuklah dalam bentuk segitiga yer. Iaitu setiap satu dicucuk pada bahagian timur, barat dan selatan.

4. Setelah itu, biarkan saja tulang tersebut dalam keadaan begitu pada kutil anda.

5. Jika tiada aral, dalam masa beberapa hari saja kutil anda akan tertanggal dengan sendirinya.


Selamat Mencuba Petua Ni!

21 komen on "Cara Menghilangkan Kutil Dengan Ikan Kekek"

armouris on September 09, 2009 10:28 PTG berkata...

info tentang kutil kat sini - Kutil Penyakit Kulit Lazim

oktant on September 09, 2009 11:41 PTG berkata...

@ armouris: terima kasih kerana berkongsi link tu. :)

SouL ProViDeR on November 15, 2009 4:21 PTG berkata...

Haaaaa Biar betul ?

Tak sakit kee tuu ?

oktant on November 16, 2009 3:30 PTG berkata...

@ SouL ProViDeR : Biasalah tu. Kalo sakit pun, awak kenalah tak sikit. :)

RAISUDIN BIN MOHAMAD ALIAS on Disember 25, 2009 10:47 PTG berkata...

ngeri la...

oktant on Disember 26, 2009 11:40 PG berkata...

@ RAISUDIN BIN MOHAMAD ALIAS : mmg agak ngeri sikit....

Atiqah berkata...

baru ingat nak suggest kat mak sy... kalo bab kene cucuk2 ni...x sanggup pulak tengok mak sakit..huhu

Tanpa Nama berkata...

ish..ngeri la plak..senang ke nak dapat ikan keke skang ni...

^ ( "_" ) ^ berkata...

leh mujarab ker lau gne ikan kekek ur

AISHAH lovalova on Mei 18, 2010 3:25 PTG berkata...

saya memnglah tade kutil , tp seram ooo !

Tanpa Nama berkata...

kutil yang tebal ley hilang gak ker

oktant on Jun 08, 2010 3:33 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Saya sarankan awak cuba dulu. Jika tak dicuba, tentu awak takkan dapat jawapannya. :)

Tanpa Nama berkata...

erm.. kutil nie camner ek ? kat hidung sy ada satu cam jerawat tp x lak baik2 smpai skrg..tu kira jerawat batu or dh jd kutil tu ?..hehe .. klu xder tulang ikan tu ada cara lain x ..huhu

Tanpa Nama berkata...

cara no 4, nak biarkan tulang tu tercucuk kat kutil tu sampai berape lama? takkan sampai tanggal kot?

Tanpa Nama berkata...

saya ada masalah kulit tapi bukan kutil kut...tumbuh pada leher dan muka sikit ...cam kulit mati tumbuh warna gelap ...tapi tak sakit cuma tak nampak menarik,cam mana nak buang?

Tanpa Nama berkata...

ikan kekek ikan aper tu...nama sainstifik xde ker

Tanpa Nama berkata...

kutil ni ketuat kot- kalau ye- saya pernah ada sebiji kat buku lali kaki kiri belah dalam, mula tu kecik, lama lama makin membesar, tapi selalu kena asah dek kasut dia tak menonjol. ada dalam 15 tahun ketuat tu kat situ, saya pernah bubuh ubat cecair beli dari farmasi- tak berkesan. Akhirnya saya mencuba sapu HCl yg dah saya tambah air sejuk, mula tu ada rasa semut-semut lepas 3-4 kali sapu dah tak rasa apa-apa dan ketuat tu berubah jadi perang kemudian hitam, saya bubuh sehari 5-6X dedat seminggu gak, satu ari isteri saya tanya mana pergi ketuat abah? baru saya sedar sudah tak ada lagi kat situ, Alhamdulillah. -kata orang ketuat ni tumboh bila kena percikan darah haiwan- Allah hu 'aklam

oktant on Januari 19, 2011 6:31 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih atas perkongsian tuan. ;)

Kuaci Boy on Jun 14, 2011 11:07 PTG berkata...

g farmasi tanya ubat sapu utk hilangkan kutil...
sapu pada kutil dalam beberapa hari dah hilang....jgn kena pada kulit badan sbb sakit dan pedih...mcm semut gigit...

oktant on Jun 14, 2011 11:48 PTG berkata...

@ Kuaci Boy: Terima kasih bro waffie atas panduan di atas. ;D

LYiaHafiza WY on Jun 25, 2012 1:16 PG berkata...

guna tulang ikan kekek yg keras ke atau yg mana satu ni?

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez