Buang Lemak Dengan Flavonoid

Posted by Unknown at Selasa, Mei 24, 2011
Mahukah anda singkirkan lemak berlebihan dalam tubuh masing-masing? Kini, anda boleh mencubanya serta-merta. Sebab sesetengah makanan mampu mengusir lemak dalam tubuh. Contohnya seperti buah-buahan, kekacang dan rempah.

Terutamanya makanan yang kaya dengan flavonoid. Flavonoid merupakan sejenis bahan pembakar lemak yang boleh didapati dalam badam, strawberi, rasberi, kulit kayu manis dan kacang soya.

Menurut kajian dalam American Journal of Clinical Nutrition, wanita yang mengambil buah-buahan kaya dengan flavonoid mampu mengurangkan kadar peningkatan lemak dalam tubuh selama 14 tahun. Wow, lama tuu!



1. Badam


Dengan mengambil 3 biji badam sehari akan membantu mengurangkan berat badan sehingga 18%. Ini kerana ia kaya dengan asid alphalinilenic iaitu asid lemak Omega 3 dalam tumbuhan yang melancarkan metabolisme lemak.

kulit kayu manis dan badam



2. Kulit Kayu Manis


Pakar pemakanan Amerika Syarikat, Laure Slayton mendapati dengan mencampurkan 1/4 sudu teh serbuk kayu manis dalam makanan mampu mencegah peningkatan insulin selepas makan.

Selain serbuk kayu manis, pengambilan kunyit juga dapat melewatkan pertumbuhan jaringan lemak dalam tubuh anda.


3. Rasberi dan strawberi


Kandungan vitamin C dalam strawberi dan rasberi boleh membantu membakar lemak hingga 30% ketika anda bersukan.

strawberri dan rasberri



4. Kacang soya


Ia kaya dengan kolin yang merupakan sejenis senyawa berfungsi menghalang penyerapan lemak dan menghalang penyerapan lemak serta membakar timbunan lemak.


Sekarang anda dah tahu makanan yang boleh buang lemak berlebihan, kan? Jadi, bolehlah masukkan ia ke dalam menu harian anda.


P.S: Jika tuan/puan memerlukan maklumat lanjut untuk membakar lemak pada tubuh, sila layari pautan bakarlah lemak ku dengan cepat. Terima kasih.

4 komen on "Buang Lemak Dengan Flavonoid"

Dianz Ipoh on Jun 01, 2011 3:54 PTG berkata...

gud info here :)

oktant on Jun 02, 2011 10:16 PG berkata...

@ u.m.i.e: Terima kasih u.m.i.e. :D

sweet98 berkata...

thank u

oktant on April 09, 2012 7:21 PTG berkata...

@ sweet98: You're welcome. :)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez