2 Petua Dapat Bayi Cantik?

Posted by Encik Oktant at Sabtu, Mei 29, 2010
Anda tentu suka tengok serta bermain-main dengan bayi yang cantik, sihat lagi comel, kan? Apatah lagi jika si comel tu zuriat anda sendiri. Memang hilanglah terus segala rasa penat-lelah bila memandangnya. :)


Si Cantik Berambut Kerinting
Si Cantik Berambut Kerinting



Pun begitu, untuk dapat bayi yang cantik ni, anda perlulah mulakan usaha sejak bayi itu masih dalam kandungan lagi. Iaitu semasa masih dalam awal kandungan sehinggalah waktu hampir bersalin. :)

Di sini terdapat 2 petua yang ingin saya kongsikan iaitu; petua untuk dapat bayi yang berambut kerinting dan petua dapat bayi yang berkulit halus dan cerah.


1. Petua dapat bayi berambut kerinting


Amalkan memakan 5 hingga 10 biji kerang rebus setiap hari.

Kerang Rebus
Kerang Rebus - anggisoegito@flickr.com



2. Petua dapat bayi berkulit halus dan cerah

Amalkan memakan sayuran hijau setiap hari. Contohnya seperti sayur bayam.

Sayur Bayam
Sayur Bayam


Di samping itu, anda lebihkan juga pengambilan telur ayam kampung.


Jika diizinkannya, anda akan dikurniakan bayi atau anak yang berambut kerinting walaupun anda dan pasangan berambut lurus.

Begitu juga dengan petua kedua. Walaupun anda dan pasangan berkulit gelap tapi inginkan zuriat yang berkulit halus dan cerah, amalkan saja petua tersebut.

Saya juga akan doakan mudah-mudahan anda dikurniakan bayi yang cantik dan sempurna seperti mana yang diidam-idamkan. :)



Selamat Mencuba!


P.S: Bagaimana pula jika anda inginkan anak yang bijak pandai? Temui jawapannya dalam ni.

8 komen on "2 Petua Dapat Bayi Cantik?"

Tanpa Nama berkata...

wow..bgus la petua nie..sy pun nk try jgak la nnt..x sbr nk tngk baby kuar nnt.hehe

oktant on Mei 30, 2010 4:10 PTG berkata...

Terima kasih. Moga awak dapat "bayi" yang cantik yer. :)

masriani berkata...

selain makanan...mengamalkan surah yusuf semasa mengandung jga salah satu petua utk dptkan bayi yg comel

oktant on Jun 19, 2010 1:10 PTG berkata...

@ masriani: Ya betul, terima kasih sbb berkongsi tips. :)

izuan on September 23, 2011 3:02 PTG berkata...

saya ada juga sedia petua ingin berkongsi bersama, saya berkulit agak mendung dan isteri sawo matang..tapi alhamdullillah dapat anak berkulit cerah..Petua yang isteri saya amalkan...
1) minum air susu kacang soya setiap hari sejak mula mengandung
2) Makan sayur-sayuran hijau ( tak kisahlah apa pun)
3) makan ikan yang tak byk tulang ( siakap, etc)
4) Byk makan buah berair macam (epal, pai, anggur)
5) makan buah delima untuk 5 bulan ke atas.

InsyaAllah jika diizinkan tuhan, anak berkulit cantik dan cerah, cergas dan pintar..(anak saya hyperactif lah pulak - dapat anak lelaki)

oktant on September 23, 2011 3:34 PTG berkata...

@ izuan: Syukur Alhamdulillah. Terima kasih banyak yea atas petua di atas. ;)

Tanpa Nama berkata...

sya dah kwin slama 6blan tpi isteri sya asyik priod cam mne?

Tanpa Nama berkata...

bgaimna sya nk dpat ank cpat?

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2013 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez