Selamat Hari Raya Aidilfitri Buat Anda

Posted by Unknown at Ahad, Ogos 19, 2012
Setelah menempuhi bulan Ramadhan Al-Mubarak, Syawal yang mulia kini menjelma. Moga segala amal baik sepanjang Ramadhan dapat diteruskan pada bulan yang seterusnya. Jika tidak dapat dikekalkan semua, sebahagiannya pun dah mencukupi. Lebih baik daripada meninggalkan semuanya, kan?

Di kesempatan ini, saya dengan rasa rendah diri ingin memohon ampun kepada anda semua yang sudi mengunjungi blog petua sejagat. Segala kekurangan diri dan blog ini harap dapat dimaafkan. Saya akan cuba kongsi kandungan yang bermanfaat daripada semasa ke semasa untuk anda. Tanpa anda, tidak bermaknalah blog ini.


Ucapan Selamat Hari Raya khas buat anda


Saya doakan anda dapat mengawal nafsu terutamanya nafsu makan sebaik mungkin. Maklumlah, dah lama berpuasa di siang hari, usahlah berlebih-lebihan di hari kemenangan. Makanlah secara sederhana. Lagipun, banyak rumah yang perlu diziarahi, kan? Jadi, rancanglah kuantiti makanan yang patut diambil pada setiap rumah.

Saya faham situasi anda. Mungkin sesetengah rumah yang anda ziarahi tu menyediakan hidangan yang cukup mantap. Bak kata orang, "rugi kalau tak makan lebih". Tapi, anda haruslah ingat kesannya. Jika terlebih makan, macam-macam boleh jadi nanti. Terutamanya pada perut. Sakit perut, perut memulas dan macam-macam lagilah.

Selain itu, pastikan anda bawa bekal air kosong, air masak ataupun air mineral. Sebab saya pasti anda sukar jumpa air kosong bila bertandang ke rumah sanak saudara mahupun sahabat handai. Boleh kata semuanya menyajikan air manis. Jadi, anda perlulah sediakan sendiri jika sayangkan kesihatan diri dan keluarga. Kan?

Sebelum berundur, saya doakan segala urusan anda berjalan lancar seperti yang dirancangkan. Sambutlah hari lebaran secara sederhana. Banyakkan senyuman dan usahlah lekas marah bila menghadapai dugaan di jalan raya.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin.

2 komen on "Selamat Hari Raya Aidilfitri Buat Anda"

Outbound di malang on Ogos 31, 2012 11:43 PG berkata...

selamat hari raya idul fitri :)

oktant on Ogos 31, 2012 12:32 PTG berkata...

@ Outbound di malang: Selamat Hari Raya Aidilfitri juga dari saya. :)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez