Ini Dia Doa untuk Dapat Zuriat

Posted by Unknown at Khamis, Disember 02, 2010
Bagi pasangan yang masih belum dikurniakan zuriat, rumah anda mungkin terasa sunyi, kan? Mungkin anda dah melakukan pelbagai usaha dan ikhtiar, namun masih belum ada rezeki.

Sehubungan itu, saya ingin kongsi satu doa untuk diamalkan oleh suami yang ingin dapat anak secepat yang boleh. Saya perolehinya melalui buku "Quranic Law of Attraction", tulisan saudara Rusdin S. Rauf.


Quranic Law of Attraction



Saya sebenarnya baru saja selesai baca buku ni. Seronok rasanya. Banyak ilmu baru yang dikongsi oleh saudara penulis. Terima kasih saya ucapkan.


Baiklah, doa untuk dapat zuriat yang dimaksudkan ialah doa Nabi Zakaria yang maksudnya;


"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."

(Surah Maryam ayat 4-5)



Sebaik-baiknya anda amalkanlah membacanya setiap hari. Peruntukkan sedikit masa untuk membaca ayat dan terjemahannya sekali. Kemudian fahami dan hayatilah maknanya sekali.


InsyaAllah, hasrat anda akan dimakbulkan olehNya.

0 komen on "Ini Dia Doa untuk Dapat Zuriat"

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez