Makanan Kurangkan Lemak Di Perut?

Posted by Unknown at Sabtu, Julai 02, 2011
Lemak di perut adalah paling berbahaya berbanding lemak pada bahagian lain. Malah, ia merupakan lemak yang paling degil untuk dihilangkan. Walaupun anda sering melakukan senaman perut. Apa yang lebih merisaukan adalah diabetes, kanser dan penyakit jantung sering dikaitkan dengan lemak berlebihan pada perut!!

Sebagai langkah mengurangkan lemak di perut, anda perlu memilih jenis makanan yang mampu merealisasikan impian anda tu. Di sini, terdapat 4 jenis makanan yang mudah membakar lemak.


1. Enzim


Buah-buahan segar seperti betik dan nanas amat kaya dengan enzim. Begitu juga dengan sayur-sayuran. Di mana dimana pengambilannya membantu memecahkan protein agar lebih mudah dicerna.


buah nanas
Nanas


Selain itu, ia turut membantu hati dan pankreas mengeluarkan lebih banyak racun serta mengubah lemak yang tersimpan dalam perut menjadi sumber tenaga untuk keperluan tubuh anda.



2. Lemak sihat


Bukan semua jenis makanan yang berlemak itu menjadi penyebab perut buncit tau. Ini kerana, lemak tidak tepu tunggal boleh meningkatkan metabolisme dan mengubah lemak di perut menjadi tenaga.

Antara jenis makanan yang kaya dengan lemak sihat adalah avokado, kacang badam dan minyak zaitun.

Badam kaya dengan lemak sihat dan sumber protein yang mampu membakar lemak. Selain itu, ia juga mencegah sakit perut akibat lapar.

Minyak zaitun pula mengawal kadar kolesterol agar sentiasa berada pada paras normal.



3. Serat


Antara makanan berserat tinggi ialah kacang buncis dan tepung oat (oatmeal). Kandungan serat yang tinggi mampu mengurangkan lemak di perut. Ini kerana ia membuatkan anda berasa kenyang pada kadar yang lebih lama.


Kesimpulannya, jika selama ini anda dah puas bersenam tetapi lemak masih banyak terkumpul di perut, apa kata amalkan memakan 3 jenis makanan di atas. Mudah-mudah ia boleh mengurangkan kadar lemak pada bahagian perut anda.


8 komen on "Makanan Kurangkan Lemak Di Perut?"

Tanpa Nama berkata...

bleh sy ty?yg psl untuk kuruskan badan dgn asam jawa 2...sebuku byk mna...sy nk kurus...plisss

oktant on Julai 06, 2011 7:09 PTG berkata...

@ Tanpa Nama: Ambil lebih kurang segenggam tangan awak camtu.

Tanpa Nama berkata...

time kasih...=)

oktant on Julai 09, 2011 3:39 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Sama-sama. ;)

Tanpa Nama berkata...

nk tanya la.. nk kecilkn peha mcam mana.. body sy dh ok.. tp peha ni masalah sket.. ada petua x?

oktant on Julai 28, 2011 11:03 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Kalau ada, saya "share" yea.

Tanpa Nama berkata...

saya cuma boleh kurangkan berat saya 6kg daripada berat asal saya...selepas itu, tidak berlaku pengurangan dah...diet malam n berpuasa..agaknya ada tak method lagi untuk sy urangkan 6kg...supaya saya nampak lebih hensem..terima kasih

oktant on Oktober 31, 2011 11:53 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Saya cadangkan bro lebihkan senaman. ;)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez