Cara Membersihkan Kotoran Dalam Mata

Posted by Unknown at Khamis, April 07, 2011
Bila menghadap komputer terlalu lama, mata kita tentu letih. Selain menggunakan ubat mata yang ada di pasaran mahupun di klinik, kita boleh titiskan air embun dari bunga bakawali.


Bagi anda yang tidak mengenalinya, imej di bawah sikit sebanyak mungkin dapat membantu.


Bunga Bakawali




Anda boleh menanam bunga bakawali di rumah bagi memudahkan anda mengamalkan petua ini. Ia boleh ditanam dalam pasu jika mahu.

Bunga bakawali ini biasanya akan mula mengembang sekitar jam 10 malam. Kemudian, lebih kurang pukul 12 tengah malam ia akan kembang sepenuhnya. Selepas tengah malam, ia akan menguncup dan menyimpan air embun melalui celah kelopaknya.

Sebelum ia layu dan gugur menjelang awal pagi, anda ambillah bunga tersebut. Kemudian, titiskan saja air embun tersebut pada kedua-dua belah mata anda.

Kaedah ini merupakan salah satu cara semulajadi membersihkan kotoran dalam mata anda. Di samping itu, ia turut menambahkan kesegaran serta memelihara kesihatan mata anda.


Selamat mencuba ya!

3 komen on "Cara Membersihkan Kotoran Dalam Mata"

Tanpa Nama berkata...

mcm mane nk buang tahi lalat dalam mata?msti ada cara kn..plez bantu

Tanpa Nama berkata...

lau nk buang tahi lalat lam mata,g jmpa doktor pakar...nnty dyew owng buang kan...senang citew..sediakan det jew..hehe..

oktant on April 13, 2012 11:03 PG berkata...

@ Tanpa Nama: Terima kasih atas info yg awak kongsikan. :)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez