Panduan Menjaga Kesihatan Buat Ibu Mengandung?

Posted by Unknown at Jumaat, Mac 25, 2011
Kehamilan adalah anugerah yang tidak terhingga buat pasangan yang sudah berumah tangga. Lebih-lebih lagi bagi pasangan yang baru setahun jagung berkahwin. Bukan semua yang bernasib baik merasai pengalaman mengandung ni tau.


Gambar Wanita Tengah Sarat Mengandung

Sehubungan itu, tahap kesihatan serta keselamatan si ibu yang mengandung perlulah dijaga sebaiknya semasa proses kehamilan. Terutamanya bagi pasangan yang belum ada pengalaman langsung. Tentunya akan mengalami kesukaran ketika menempuh saat ini.

Justeru itu, apa yang perlu anda lakukan disini adalah mencari ilmu yang diyakini dahulu. Iaiti ilmu berkaitan kehamilan. Tanpa ilmu, anda pasti terpinga-pinga sambil tertanya-tanya apalah yang patut dilakukan jika menempuh situasi atau keadaan tertentu.

Takkanlah setiap kali berdepan dengan sesuatu situasi, anda akan menelefon ibu, ibu mertua ataupun sesiapa saja yang ada pengalaman. Memanglah tak salah. Tapi, adakah ia praktikal? Adakah anda pasti sempat untuk menelefon mereka setiap kali berdepan dengan masalah?


Uishhhh..... susahlah kalau macam gitu. :(


Oppsss... tak perlulah anda risau sangat. Kenapa pula?


Sebabnya ada satu panduan yang menerangkan hal ehwal berkaitan kehamilan. Panduan yang dimaksudkan tersebut adalah “Panduan Kesihatan Ibu Hamil”.




Panduan ini telah ditulis berdasarkan pengalaman penulis sendiri termasuklah beberapa rujukan sejagat yang dilakukan berkaitan kehamilan dan pelbagai komplikasi kehamilan.

Jika anda mendapatkan panduan ini, janganlah terkejut dek kerana ia merangkumi segala aspek berkaitan kehamilan mahupun keguguran.

Menurut penulis panduan ini lagi, ramai pasangan yang tidak tahu menahu punca berlakunya keguguran. Uhh, bahaya ni...

Peliknya tapi benar, ada juga di antara mereka yang sengaja mendekatkan diri mereka kepada risiko berlakunya keguguran. Ini kes kekurangan ilmu la kot. Huhuhu....

Jadinya, panduan ini diharap dapat menambahkan ilmu serta memberi kesedaran kepada ibubapa agar lebih peka terhadap sebarang risiko yang boleh membawa kepada keguguran.


Okey, apa yang istimewa sangat tentang panduan ini?


Hahh, ia bukan sahaja menceritakan masalah-masalah yang bakal dihadapi oleh si ibu, malah turut menerangkannya secara terperinci. Termasuklah menyertakan gambarajah berkaitan apa yang perlu dilakukan oleh wanita mengandung supaya senang untuk bersalin kelak.

Kesimpulannya, statistik telah menunjukkan saban tahun pasti ada saja kes di mana bayi mati disebabkan keguguran ataupun kelemasan, kelahiran bayi pra matang dan pelbagai sebab lain. Anda tentu enggan berhadapan dengan situasi sebegini, kan?

Untuk itu, lengkapkanlah diri anda dengan ILMU berkaitan kehamilan agar semua perkara yang tidak diingini boleh dijauhi serta dihindari.

Bagi melengkapkan diri anda dengan ilmu yang dimaksudkan, silalah layari laman web Panduan Kesihatan Ibu Hamil melalui link yang saya sertakan dibawah ini:

0 komen on "Panduan Menjaga Kesihatan Buat Ibu Mengandung?"

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda dijemput melanggan RSS Feed blog Petua Sejagat melalui email bagi mengelakkan tertinggal sebarang koleksi petua terbaru

Dibawakan oleh FeedBurner

 

Copyright 2008-15 Petua Sejagat - Reflection - Ipiet Templates Image - Tadpole's Notez